Πανελληνιες εξετασεις: πως μπορει να βελτιωθει η αποδοση!

Άλλος ένας χρόνος πέρασε και ήρθε πάλι η στιγμή που οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα καθίσουν στα θρανία τους, όχι για παράδοση μαθήματος αυτήν την φορά αλλά για να εξεταστούν σε όλα όσα διδάχθηκαν τη φετινή σχολική χρονιά και όχι μόνο. Σ’ αυτόν, λοιπόν, τον αγώνα των παιδιών καλό θα ήταν να φανούμε αρωγοί στην προσπάθειά τους και όχι εμπόδιο.
Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Α. Το κίνητρο
Μαγική λέξη που είναι σε θέση να πολλαπλασιάσει την αποδοτικότητα και τις ικανότητες. Εάν ο μαθητής θέσει κίνητρο στο εαυτό του για όλη αυτήν την προσπάθεια που κάνει, τότε τα αποτελέσματα θα είναι ευνοϊκότερα και η διαδικασία πιο ευχάριστη. Το κίνητρο πρέπει να συνειδητοποιηθεί  σε συζήτηση με τον εαυτό του ή και με τους γονείς. Πρέπει να πιστέψει σε αυτό. Η σκέτη τοποθέτηση δεν ωφελεί. Ο κάθε ένας μπορεί να έχει διαφορετικό κίνητρο. Συνήθως το κυριότερο είναι ότι η εισαγωγή στην επιθυμητή σχολή θα οδηγήσει σε ένα επάγγελμα με δυνατότητες και κατ’ επέκταση σε ένα άτομο ανεξάρτητο και δημιουργικό.

Β. Η τεχνική του διαβάσματος

Ναι, το διάβασμα χρειάζεται τεχνική. Τίποτα δεν αποθηκεύεται στο μυαλό εάν δεν το έχει εμπεδώσει ο μαθητής. Καλό θα ήταν να υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα διαβάσματος και ακόμα καλύτερα συγκεκριμένες ώρες.
Οι σύντομες περιλήψεις βοηθούν στο να απομονωθούν τα σημαντικότερα σημεία. Το ίδιο και η υπογράμμιση, αρκεί να μην είναι με πολλά χρώματα γιατί αποσυντονίζει τον εγκέφαλο και μειώνει την συγκέντρωση.
Σε πολύπλοκα κείμενα μπορεί να βοηθήσει πολύ ένα σχεδιάγραμμα. Απλοποιεί και βοηθάει τη μνήμη.
Ο χώρος μελέτης θα πρέπει να είναι καθαρός, φωτεινός και ευχάριστος.
Τα μικρά διαλείμματα ανάμεσα από τις ώρες διαβάσματος είναι απαραίτητα, για να χαλαρώνει το μυαλό και το σώμα.

Γ. Σωματική ευεξία
Το πρωί ένα καλό πρωινό συνοδευόμενο με χυμό είναι ό, τι καλύτερο.  Εάν είναι απαραίτητος ο μεσημεριανός ύπνος, τότε μόνο μέχρι 60 λεπτά. Το περισσότερο οδηγεί σε δυσκολία επανέναρξης  του διαβάσματος. Ο βραδινός ύπνος καλό θα ήταν να είναι επαρκής (σίγουρα 7 με 8 ώρες). Τα ξενύχτια διαβάσματος δεν ωφελούν ιδιαίτερα.

Πώς μπορούν οι γονείς να στηρίξουν ψυχολογικά και συναισθηματικά το παιδί;

Πρώτα απ’ όλα, φροντίστε να είστε διαθέσιμοι  για να ακούσετε τα παιδιά σας και μετά για να τα συμβουλέψετε.  Υστερίες, άγχος και υπερβολικές πιέσεις περισσότερο πανικοβάλλουν τα παιδιά παρά τα βοηθάνε.
Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε φράσεις όπως οι παρακάτω, ώστε να φανείτε σύμμαχος  του παιδιού σας και όχι αντίπαλος.

Είναι εύστοχες οι φράσεις όπως:

«το άγχος της αποτυχίας είναι φυσιολογικό» .
«όλοι έχουμε σε αντίστοιχες συνθήκες παρόμοιο άγχος…»
«ακόμα κι αν δεν περάσεις, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις…»
«αν δεν περάσεις, για το μόνο που θα στεναχωρηθώ είναι γιατί δεν θα ανταμειφθούν οι κόποι σου…»
«Κάθε αποτυχία είναι μια ευκαιρία μάθησης».

Και τέλος, μη ξεχνάτε ότι:
Η καλή ανάγνωση και η κατανόηση των ερωτήσεων είναι πολύ βασικό κομμάτι για τις εξετάσεις.
Ποτέ μία ώρα προ των εξετάσεων δεν διαβάζουμε ή ρίχνουμε «μια τελευταία ματιά». Αυτή η τακτική συνήθως  οδηγεί σε σύγχυση.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Φράγκου Ευαγγελία
Πηγή: https://sciencearchives.wordpress.com
Share on Google Plus

About femalevoice.gr

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου