Βρειτε τα τροφιμα που σας ενοχλουν (δυσανεξια σε τροφες)


Εάν είστε αφοσιωμένοι στη διατροφή σας, τότε δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα στο να αφαιρέσετε τα τρόφιμα που σας προκαλούν αλλεργίες και γαστρεντερικά προβλήματα. Αφαιρώντας συγκεκριμένα τρόφιμα από τη διατροφή σας μπορεί να σας δώσει παρόμοια αποτελέσματα με μια εξέταση αίματός, χωρίς όμως να χρειάζεται να ξοδέψετε χρήματα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εξαλείψετε τρόφιμα για μια χρονική περίοδο και εντάσσωντας τα ξανά πίσω στη διατροφή σας ώστε να δείτε τις επιπτώσεις τους στο σύστημά σας.

Η Επιστήμη

Δύο πράγματα συμβαίνουν όταν καταναλώνετε μια μπουκιά ενός φαγητού. 1) Το σώμα σας μετατρέπει τα τρόφιμα σε καύσιμα, και 2) καθώς το φαγητό διασπάται, χημικά μηνύματα αποστέλλονται σε όλο σας το σύστημα μέσω του έξυπνου γαστρεντερικού (GI) σωλήνα. Ο γαστρεντερικός σωλήνας στεγάζει περίπου το 70% του συνόλου του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού σας γεμάτο με νευροδιαβιβαστές, ένζυμα και βακτήρια. Αν ο γαστρεντερικός σας σωλήνας δεν είναι υγειές, μπορεί να θέσει εκτός λειτουργίας μια σειρά από πράγματα στο σώμα σας, εμποδίζοντας την επαρκή διάσπαση των τροφών που καταναλώνετε, το οποίο στη συνέχεια οδηγεί σε ευαισθησίες σε τρόφιμα καθώς και μια πληθώρα άλλων ανεπιθύμητων συμπτωμάτων.

Οι λόγοι

Εάν αντιμετωπίζετε οποιεσδήποτε πεπτικές ενοχλήσεις όπως φούσκωμα, αέρια, δυσπεψία, ή ακόμη και κόπωση μετά τα γεύματα, το σώμα σας μπορεί να σας λέει ότι ήρθε η ώρα για να λάβετε τα μέτρα σας. Μερικοί άνθρωποι, είχαν φαινομενικά άσχετα συμπτώματα να εξαφανίζονται μετά από την αποκοπή ορισμένων τροφίμων, όπως δερματικές παθήσεις, ημικρανίες, αρθρίτιδα, άσθμα, και αλλεργίες. Κάποιοι ανάφεραν ακόμη και βελτιώσεις στην εστίαση, τη διάθεση και το κίνητρο όταν οι αλλεργιογόνες τροφές αφαιρέθηκαν από τη διατροφή τους.

Ο μηχανισμός

Αυτή η δίαιτα αποτελείται από δύο φάσεις, την αφαίρεση των τροφίμων και την επαναφορά τους. Όσο πιο περιοριστικοί είστε τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα σας. Ναι, θα μπορούσατε να ξοδέψετε χρήματα για να ανακαλύψετε τις αλλεργίες σας, αλλά μερικοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι το πείραμα στο σπίτι είναι ο ιδανικότερος τρόπος καθώς είναι πιο λεπτομερής και βασισμένος στην πρακτική. Θα παρακολουθήσετε από πρώτο χέρι πώς κάθε τρόφιμο αλληλεπιδρά με το σύστημά σας, καθώς επίσης, υπάρχουν βαθμοί ευαισθησίας που κάποιες εξετάσεις αίματος δεν ανιχνεύουν με ακρίβεια.


Οι ιδιαιτερότητες

Ακολούθως θα σας δώσουμε τη λίστα τροφίμων που θα πρέπει να αποκλείσετε για το πείραμα. Θυμηθείτε, όσο πιο περιοριστικοί μπορείτε να είστε τόσο καλύτερο θα είναι τα αποτελέσματα σας. Επίσης, είναι σημαντικό να κατανοήσετε ότι χρειάζεται περίπου 3-4 εβδομάδες ώστε να αφαιρεθούν επαρκώς τα αλλεργιογόνα από το σύστημά σας, έτσι αν φάτε cheat meals (ακάθαρτα) θα σας πάρουν πίσω στο σημείο μηδέν. Υπάρχουν πολλές δίαιτες αυτού του είδους, αλλά οι καλύτερες και πιο εγγυημένες αφαιρούν πάντα την γλουτένη, τα γαλακτοκομικά, τη σόγια, τα αυγά, το καλαμπόκι, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τα φασόλια/φακές, τον καφέ, τα εσπεριδοειδή, τους ξηρούς καρπούς και τα λαχανικά. Ναι, θα είναι δύσκολο, αλλά τα αποτελέσματα μπορεί να αποδειχθούν κοντά σε θαυματουργά όταν το σώμα σας αρχίζει να βιώνει ανανεωμένη ενέργεια, διαύγεια, και ομαλή πεπτική λειτουργία.

Το τελευταίο βήμα

Η επαναφορά των τροφίμων στο τέλος της απώλειας 3-4 εβδομάδων είναι εξίσου σημαντική με την εξάλειψη των τροφίμων και θα πρέπει να παρακολουθείται στενά. Εισαγετε ένα τρόφιμο από τη λίστα κάθε τρεις ημέρες και παρακολουθείστε την αντίδραση του σώματός σας σε αυτό. Για παράδειγμα, αν έχετε επαναφέρει τη γλουτένη, την Τρίτη, παρακολουθείστε την αντίδραση για δύο ημέρες και στη συνέχεια εισάγετε το επόμενο τρόφιμο την Παρασκευή. Παίρνοντας το χρόνο σας με αυτή την τελευταία φάση θα βοηθήσει στο να γίνει σαφές ως προς το ποια τρόφιμα συμφωνούν με το σώμα σας και ποια όχι. Οι αρνητικές αντιδράσεις στα τρόφιμα μπορεί να περιλαμβάνουν συμπτώματα όπως αϋπνία, κόπωση, πόνος στις αρθρώσεις, δερματικά, πονοκέφαλο, κοιλιακό ή εντερικό πόνο, φούσκωμα, διανοητική σύγχυση, ή αναπνευστικά προβλήματα. Αν θέλετε πραγματικά να είστε συγκεκριμένοι, μετρήστε τους παλμούς ηρεμίας σας πριν φάτε και πέντε λεπτά μετά την επαναφορά ενός τροφίμου. Αν υπάρχει μια διαφορά ακόμη και 10 παλμών ανά λεπτό μπορεί να έχετε κάποια ευαισθησία.

Τα αποτελέσματα

Μέχρι το τέλος αυτού του πειράματος (5-6 εβδομάδες) θα ξέρετε το σώμα σας πολύ περισσότερο κατανοώντας τη σύνδεση του μυαλού και του σώματος σας. Το φαγητό είναι κάτι περισσότερο από καύσιμο, μπορεί να επηρεάσει σχεδόν κάθε σύστημα στο σώμα σας προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, έτσι είναι πάντα ασφαλέστερο να γνωρίζετε τι σας ενοχλεί.

Posted by Panagiotis Koursaris
Πηγή:totalfitness.gr
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου