"Μεθ ηδονην μανθανειν"


Μεθ΄ ηδονήν μανθάνειν"


  Ο όρος ''Δημιουργική Γραφή" σήμερα χρησιμοποιείται διττά.Αναφέρεται στην ικανότητα να ελέγχει κανείς τις δημιουργικές σκέψεις κ να τις μετατρέπει σε γραφή,αλλά κ στην ευρεία του σημασία, όπου εμπεριέχει το σύνολο των διάφορων εκπαιδευτικών πρακτικών κ τεχνικών που στοχεύουν στην κατάκτηση συγγραφικών δεξιοτήτων.Δηλαδή,τις εκπαιδευτικές διαδικασίες κατά τις οποίες διεγείροντας κατάλληλα τη δημιουργικότητα οδηγούμαστε στην παραγωγή λόγου με τρόπο'' ελκυστικό'' κ ''παιγνιώδη''.
   Η μέθοδος αυτή προσεγγίζει βιωματικά το λόγο κ τις δυνατότητες του κ στηρίζεται στην αναδόμηση του, με σκοπό την παραγωγή νέων κειμένων. Η περιπέτεια  της Δημιουργικής Γραφής για το παιδί  είναι ένας τρόπος να  βιώσει τη γραφή.Η εξοικείωση του με το λόγο,η εξερεύνηση των δυνατοτήτων του κ η ανακάλυψη του προσωπικού του ύφους συνδυάζεται με ένα δημιουργικό παιχνίδι κ έτσι η γραφή κ η ανάγνωση γίνονται δημιουργικές απασχολήσεις.
    Η ιστορία της Δημιουργικής Γραφής ξεκινά στην Αθήνα με τον Αριστοτέλη αλλά έχει τις ρίζες του κ πίσω απ΄αυτόν.Η Δημιουργική Γραφή μαζί με άλλα σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα έγιναν περιζήτητα ,κατάκτησαν βαθιά κ ουσιαστικά ακαδημαική αναγνώριση κ εξαπλώθηκαν με τρομακτική ταχύτητα. Σε όλες πάντως τις βαθμίδες της εκπαίδευσης , από το Δημοτικό σχολείο ως κ τις προπτυχιακές σπουδές η χρήση της δημιουργικής γραφής ως διδακτική προσέγγιση της Λογοτεχνίας  αποδεικνύεται ομόθυμα επωφελής σύμφωνα με όλες τις ερευνητικές μελέτες ( Συμεωνάκη 2013).
      H Δημιουργική Γραφή ως διδακτικό αντικείμενο δεν επιδιώκει την ανεύρεση ταλέντων.Είναι μια ελεύθερη έκφραση της προσωπικότητας του παιδιού που γραπτά αλλά κ προφορικά αποτυπώνει ιδέες,συναισθήματα, εντυπώσεις με το δικό του τρόπο.Ο  ενδοιασμός του παιδιού απέναντι στο ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ καταρίπτεται καθώς η Δημιουργική γραφή καλλιεργεί το παιδί πολύπλευρα κ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ τη γλωσσική,διανοητική κ συναισθηματική εξέλιξη του μαθητή.
    Eπίσης, συμβάλλει στην ανάπτυξη,προώθηση,εξέλιξη της δημιουργικής φαντασίας του παιδιού.Προσδίδει κίνητρα για να αγαπήσουν τα παιδιά τη διαδικασία του γραψίματος αλλά κ της ανάγνωσης(φιλαναγνωσία).Επίσης χαρίζει στιγμές δημιουργικής ευχαρίστησης κ εκτόνωσης στα παιδιά.
    Η Δημιουργική Γραφή, λοιπόν είναι η αυθόρμητη έκφραση,είναι η τέχνη να βρίσκει, να "κατεβάζει" να γεννά κάποιος ιδέες κ να τις οργανώνει.Η δημιουργική γραφή παρωθεί τα παιδιά στη συγγραφή κ συνιστά ένα αποτελεσματικό τρόπο  ώστε να γίνει διδακτή μέσα από σύγχρονες βιωματικές μεθόδους μάθησης.Το παιδί διδάσκεται τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας ,την κάνει κτήμα του,τη βιώνει όπως τη ζωή του.

Χριστοδούλου Μαρία
Φιλόλογος
                                                                                                                                           
Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου