Ο μουσικός Γιώργος Ιωαννιδης στο femalevoice.gr

Η μουσική τον γοητεύει από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Είναι ο δικός του δρόμος ζωής που όσο κι αν είναι δύσκολος τον περπατά με χαρά και τον κάνει ευτυχισμένο. Το femalevoice.gr συνάντησε τον Γιώργο Ιωαννίδη και συνομίλησε μαζί του για την μουσική του,την πρώτη του δισκογραφική δουλειά και για τον ρόλο της μουσικής στη ζωή του.
  Πότε πως και γιατί άρχισε το μαγικό ταξίδι στον κόσμο της μουσικής για τον Γιώργο 
Ιωαννίδη;

Η πρώτη μου επαφή με μουσικό όργανο ήταν όταν ήμουν εφτά χρονών. Zούσαμε οικογενειακώς στο εξωτερικό και ο πατέρας μου είχε ένα παλιομπούζουκο, παρότι ο ίδιος δεν ήταν μουσικός. Κάπως έτσι μου γεννήθηκε η απορία να μάθω τι ήταν το αντικείμενο μέσα στη μεγάλη θήκη. Όταν το έβγαλα, μου έκανε εντύπωση. Θυμάμαι πως όταν το έπιασα στα χέρια μου, έπαιξα με κέρμα γιατί πένα δεν υπήρχε στο σπίτι. Εντάξει, για την ακρίβεια γρατζούνισα. Ήταν η στιγμή που σφηνώθηκε στο μυαλό μου η σκέψη πως πρέπει να συγχρονίσω τα χέρια μου πάνω στο όργανο. Άρχισα να το προσπαθώ κάθε μέρα μέχρι που όλο αυτό έγινε η καθημερινότητά μου.

Από που εμπνέεσαι;

 Η δική μου πηγή έμπνευσης δε προέρχεται από κάτι συγκεκριμένο. Κάποιοι απλώς κλείνουν τα μάτια τους και έχουν έμπνευση. Εγώ όμως δεν είμαι έτσι. Μπορεί απλώς να μου έρθει κάτι εκεί που κάθομαι, να δω ένα αντικείμενο ή άνθρωπο. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια φορά που ξύπνησα μέσα στον ύπνο μου τα χαράματα γιατί μου ήρθε μελωδία και επειδή δεν είχα τρόπο να την ηχογραφήσω, έψαχνα πεντάγραμμο με μισάνοιχτα μάτια. Ξέρεις, αν δε γράψεις ή ηχογραφήσεις την έμπνευση τη στιγμή που σου έρχεται, μετά την ξεχνάς και δεν επιστρέφει με τίποτα. Μου έχει τύχει επίσης αρκετές φορές να μου φέρνει ιδέες ο τρόπος παιξίματος του Γιώργου Δράμαλη που υπήρξε δάσκαλός μου. Μία απλή νότα, αλλά ο τρόπος που τη χρησιμοποιεί είναι πολλές φορές τόσο σωστή και όμορφη, που μπορεί να βγει ακόμα ένα ολόκληρο κομμάτι απο αυτή

. Ποιες είναι οι συνεργασίες που έκανες όλα αυτά τα χρόνια;

Δουλεύω σε νυχτερινά κέντρα κατά βάση ή σε live εμφανίσεις με πρόγραμμα κυρίως λαϊκό ή ελαφρολαϊκό. Έχω συνεργαστεί με γνωστά ονόματα όπως ο Σταμάτης Γονίδης, η Μαριάντα Περίδη, ο Γιώργος Λεμπέσης σε περιοδείες από την Ορεστιάδα μέχρι την Κρήτη αλλά και στο εξωτερικό. Από τις πιο ωραίες μου όμως συνεργασίες είναι αυτές που αφορούν στους μικρούς μαθητές, γιατί παράλληλα διδάσκω μουσική σε παιδιά. Μου αρέσει να το αποκαλώ συνεργασία. Το κάνει να είναι ισότιμο.
Έχεις συνεργαστεί ως μουσικός επί σκηνής αλλά και δισκογραφικά με άλλους καλλιτέχνες, όμως τώρα ετοιμάζεις τον πρώτο σου προσωπικό δίσκο. Γιατί τώρα;

Νομίζω πως για να προχωρήσεις πρέπει να ωριμάσεις και νομίζω πως τώρα πια είμαι αρκετά ώριμος σαν μουσικός αλλά και σαν άνθρωπος για το επόμενο βήμα. Κατά βάση, μεγάλωσα με λαϊκά ακούσματα, πάντα όμως μου άρεσε να πειραματίζομαι. Μια εκ των ιδεών που πάντα τριγυρνούσαν στο μυαλό μου ήταν το πάντρεμα οργάνων και μουσικών, όπως το μπουζούκι στη ροκ ή κλασική μουσική. Καιρό τώρα ασχολούμαι με την Instrumental Music (διαφόρων ειδών ορχηστρικής μουσικής).

  Τι δυσκολίες αντιμετώπισες;

 Πάρα πολλές και ακόμα αντιμετωπίζω, φυσικά. Μια εξ αυτών είναι σίγουρα οι κλειστές πόρτες που βρήκα κατά καιρούς λόγο, μιας και η μουσική που δημιουργώ δεν θεωρείται αρκετά εμπορική στην Ελλάδα. Επίσης, είναι πιο δύσκολο από όσο φαίνεται να γίνει μια μελωδία κομμάτι για κυκλοφορία. Γενικότερα, όλοι οι μουσικοί, όλοι οι καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν δεκάδες δυσκολίες, δυσκολίες που πολλές φορές δεν μπορούν να καταλάβουν οι άλλοι. Η μουσική δεν είναι μόνο star system. Aς μην ξεχνάμε επίσης να αναφέρουμε στις δυσκολίες τις ατελείωτες ώρες μελέτης που απαιτούνται και φυσικά, δεν πληρώνονται ποτέ από κανέναν. Στην περίπτωσή μου τα πράγματα είναι μάλλον ακόμα δυσκολότερα, μιας και η ορχηστρική μουσική είναι ένα είδος όχι τόσο διαδομένο στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες που την υπηρετούν, κατά συνέπεια ακόμα και η διαφήμιση είναι δυσκολότερη. Και οι ίδιοι οι ατζέντηδες όμως είναι αρνητικοί στο να σε προσεγγίσουν, πόσο δε οι δισκογραφικές εταιρείες.
Ο μέντορας σου;

 Ευχαριστώ για αυτή την ερώτηση. Ο μέντορας - φίλος - μεγάλος μουσικός είναι ο Δημήτρης Κεραμιδάκης, τον οποίο αγαπώ και ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα. Εννοείται ότι θέλω να ευχαριστήσω τον Πέτρο Δράμαλη και τον πατέρα του που μου στάθηκαν από την αρχή, αλλά και τον Ντίνο Αραμπατζή που επίσης με βοηθάει πολύ. Αν μου επιτρέπετε, θα ήθελα σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσω την μπάντα που δημιουργήσαμε για να ταξιδέψει μαζί της η μουσική μου, τους στενούς φίλους μου που μου μιλάνε με αλήθειες δίχως να μου χαϊδεύουν τα αυτιά, τους μαθητές μου και πάνω από όλα, την οικογένειά μου που στηρίζει τα όνειρά μου. Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω το theta photography για τις υπέροχες φωτογραφίες.

.Μίλησε μας για τη μουσική σου.

Θα μπορούσα να μιλάω ώρες ατελείωτες για τη μουσική που γράφω, πόσο με απορροφάει, πόσο γεμίζει την ψυχή μου και πολλά ακόμα. Θα προτιμούσα όμως να μιλήσουν άλλοι για τη μουσική μου και να πουν τη γνώμη τους. Καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις.

  Ποια είναι η σχέση σου με την ελληνική παράδοση;

Μου αρέσει η παραδοσιακή μουσική, μιας και για χρόνια δούλευα σε γάμους αποτελώντας το βασικό άκουσμα. Περισσότερο όμως μου αρέσει να την ‘παντρεύω’ με άλλη είδη μουσικής, κάτι που όπως ανέφερα και παραπάνω θα υπάρχει και στη δισκογραφία μου. Ταυτόχρονα, μαθαίνω ποντιακή λύρα.

  Τι σπουδές έχεις κάνει;

Έχω κάνει σπουδές κλασικής μουσικής και ακόμα φυσικά μαθαίνω. Μεταξύ άλλων, στοχεύω μελλοντικά και στο πτυχίο της σύνθεσης, το οποίο είναι από τα ανώτερα. Γενικότερα, οι σπουδές δεν τελειώνουν ποτέ.

  Στην Ελλάδα της κρίσης επιβιώνει ένας μουσικός;

 Καλή ερώτηση. Η απάντηση έχει να κάνει με το πόσο το επιθυμείς κανείς, πόσο χρόνο έχει σκοπό να αφιερώσει ώστε να γίνει ένας καλός μουσικός και πολλά άλλα. Τα προβλήματα είναι αντικειμενικά πολλά, μιας και με την κρίση δεν υπάρχει ο ίδιος αριθμός μαγαζιών που υπήρχε στο παρελθόν για να παίξουμε, ενώ τα ωδεία λιγοστεύουν διαρκώς. Ωστόσο, είμαι πεπεισμένος πως αν κάποιος το θέλει πραγματικά θα βρει λύση. Δουλειές υπάρχουν ακόμα, παρότι σήμερα κάποιος παράγει τριπλάσια δουλειά με τα ίδια ή λιγότερα λεφτά σε σχέση με το παρελθόν. Εννοείται πως δεν υπάρχει καμία μέριμνα από το Κράτος για τους μουσικούς. Για να επιβιώσει κανείς ως μουσικός, πρωτίστως απαιτείται υπομονή και επιμονή.

  Υπάρχουν δυνατότητες για τους νέους δημιουργούς να επικοινωνήσουν την τέχνη τους;

Ναι, υπάρχουν διότι ζούμε στην εποχή του διαδικτίου. Αυτό συνεπάγεται πως ένας δημιουργός έχει ελεύθερη πρόσβαση στα social media τα οποία αποτελούν εύκολη, άμεση και γρήγορη διαφήμισή.

 Το Internet ειναι εχθρός ή σύμμαχος για τους νέους καλλιτέχνες;

Ανάλογα με τον στόχο που έχει ο καθένας. Από τη μία είναι εχθρός γιατί πλέον δεν γίνεται πώληση δίσκων όπως συνέβαινε στο παρελθόν, από την άλλη σου δίνει την ευκαιρία να σε ακούσει κόσμος που υπό άλλες συνθήκες ίσως να μη σε μάθαινε ποτέ. Αυτό το τελευταίο μου έχει συμβεί πολλές φορές.

  Έφυγες από την Ορεστιάδα. Ένα παιδί της επαρχίας μπορεί να μάθει μουσική και να παραμείνει στον τόπο του;

 Θεωρώ ότι ο τόπος μας έχει και βγάζει πολύ καλούς μουσικούς. Όλα όμως έχουν να κάνουν με το πόσο θες κάτι. Εγώ προσωπικά επέλεξα, εκπληρώνοντας τις υποχρεώσεις μου απέναντι στην Πατρίδα, να βρεθώ στην Αθήνα και να κυνηγήσω εκεί τα όνειρά μου, κάτι που ήταν σαν βουτιά στα βαθιά. Το να ζεις μόνο από τη μουσική σου είναι αντικειμενικά ο δύσκολος δρόμος. Το δικό μου όνειρο ήταν λοιπόν αυτό, να είμαι μόνο μουσικός. Μέχρι σήμερα πιστεύω πως μου βγήκε σε καλό η επιμονή μου.  Τι θα συμβούλευες τους νέους δημιουργούς κρίνοντας από σένα; Να μην τα παρατάνε, υπάρχει χώρος για δημιουργία αρκεί αυτό που κάνουν να είναι αληθινό και να περιέχει αγάπη και σεβασμό προς τη μουσική. Επίσης, να κυνηγάνε μέχρι τα άκρα τα όνειρά τους και να θυμούνται πως πάντα κάποιος θα βρίσκεται να αγκαλιάζει το έργο τους. Ποτέ δεν ξέρεις πόσο κοντά είναι ο στόχος που έχεις θέσει. 15 Ένα τραγούδι που σε εκφράζει; Για ποιο λόγο; Είναι πολλά αλλά θα μου επιτρέψετε να διαλέξω ένα δικό μου πρώτα. Ονομάζεται First Step και θα κυκλοφορήσει στον πρώτο μου δίσκο. Είναι σημαντικό για μένα γιατί ήταν το πρώτο παράτολμο βήμα που πραγματοποιώ για να βγω έξω από τα νερά μου, τη λαϊκή μουσική δηλαδή και να συνθέσω κάτι διαφορετικό. Επίσης, με εκφράζει αρκετά ο Στράτος Διονυσίου, γιατί είναι αναμφίβολα από τους καλύτερους λαϊκούς τραγουδιστές που πέρασαν από το ελληνικό πεντάγραμμο και μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια. Μεγάλωσα ακούγοντας τα τραγούδια του. Τέλος, το Νostalgia του Yanni γιατί ήταν ένας από τους λόγους που ασχολήθηκα με την ορχηστρική μουσική.

 Η αγάπη και ο έρωτας αποτελούν κομμάτι της ζωής σου όσο και της δουλειάς σου;

Και βέβαια, η αγάπη είναι το παν. Αγάπη προς την οικογένειά σου, αγάπη στους φίλους, αγάπη προς αυτό που κάνεις, αγάπη στη σύντροφο. Αν δεν αγαπάς ό,τι κάνεις γίνεται μουντό, κατά την άποψή μου. Επίσης, ο έρωτας από μόνος του είναι μια πολύ καλή πηγή έμπνευσης.
Πώς είναι ο Γιώργος στην καθημερινότητα του;

Για μένα φυσιολογικός, δεν ξέρω για αυτούς που με ζουν αν τους είμαι κουραστικός γιατί έχω συνέχεια στο μυαλό μου τη μουσική. Της αφιερώνω πολλές ώρες και το μυαλό μου είναι σχεδόν συνέχεια εκεί, ακόμα και όταν δεν ασχολούμαι φανερά μαζί της. Κατά τα άλλα, θεωρώ πως είμαι πολύ απλός και ανοιχτός άνθρωπος και προσπαθώ όπως όλοι να γίνομαι καλύτερος μέρα με τη μέρα αλλά και να έχω θετική ενέργεια. Νομίζω δεν είμαι καθόλου αγχώδης και γενικά είμαι ήρεμος αλλά για πιο έγκυρες απαντήσεις, ρωτήστε τους φίλους μου.
Έχεις κάποιο όνειρο που θέλεις να μοιραστείς μαζί μας;

Βέβαια έχω όνειρα. Όνειρα και στόχους. Θέλω να αρέσει η μουσική που γράφω και θα ήθελα να κάνω ταξίδια παίζοντας ορχηστρικά κομμάτια με μια πολύ καλή και μεγάλη μπάντα, κάτι που ήδη αρχίσαμε να δουλεύουμε. Επίσης θέλω να μπορώ να αφιερώνω χρόνο στους δικούς μου ανθρώπους, όσο μου το επιτρέπει η δουλειά. Σας ευχαριστώ για τον χώρο και τον χρόνο.
Γιώργος Ιωαννιδης στο Facebook

Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου
για το femalevoice.gr 
Share on Google Plus

About Βασιλική Ευαγγέλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου