Πως να βοηθησετε τα παιδια σας να διαβασουν…μετα τις γιορτες!


Οι γιορτές τελείωσαν, τα Χριστούγεννα είναι πια παρελθόν και η νέα χρονιά έκανε την άφιξή της με αισθητό τρόπο, καθώς οι χιονοπτώσεις σε όλη τη χώρα είναι πλέον το βασικό κομμάτι των συζητήσεων.

Τόσο το μπόλικο χιόνι, όσο οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο παγετός, έδωσαν στους μικρούς και μεγάλους μαθητές, μια μικρή παράταση αποχής από τα σχολεία.
Αυτό, όμως, είναι παροδικό και πολύ σύντομα, γονείς, παιδιά και δάσκαλοι θα πρέπει να ετοιμαστούμε για την επιστροφή στην πραγματικότητα.

Όσο αναφορά το σχολείο…
Θεωρώ πως θα ήταν εύλογο, οι δάσκαλοι να εισάγουν ομαλά τα παιδιά στα σχολικά μαθήματα και τις σχολικές εργασίες, ιδίως στις μικρότερες τάξεις, όπου η προσαρμοστικότητα των παιδιών δεν επιτυγχάνεται αυτόματα, αλλά θέλει το χρόνο της.


Μπορούμε να ξεκινήσουμε τις δυο πρώτες μέρες με μια γενική επανάληψη, προφορική ή και γραπτή (τη δεύτερη μέρα) στα βασικά μαθήματα, τονίζοντας τα σημαντικά σημεία αυτών και έπειτα, τις επόμενες μέρες, να προχωρήσουμε στην ύλη, στα μαθήματά μας κανονικά.
Αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά να αντιληφθούν την επιστροφή τους στα θρανία και στη σχολική πραγματικότητα.

Όσο αναφορά τους μαθητές…
Εκείνοι με τη σειρά τους, θα πρέπει να κατανοήσουν ότι οι διακοπές, όσο ωραίες και ξένοιαστες κι αν ήταν, έχουν τελειώσει και το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις Πασχαλινές διακοπές, καλό θα ήταν να το εκμεταλλευτούν για τη γνώση και την παιδεία τους. Κάτι που σημαίνει με απλά λόγια, “τα κεφάλια μέσα” και προσοχή στον δάσκαλο, στα μαθήματα και στις σχολικές εργασίες/διαγωνίσματα. Η συνειδητοποίηση αυτής της κατάστασης θα τους βοηθήσει απόλυτα να προχωρήσουν με ικανοποιητικούς  ρυθμούς!


Όσο αναφορά τους γονείς…
Ο ρόλος τους είναι εξίσου σημαντικός με πρώτο στόχο να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αντιληφθούν το τέλος των διακοπών και την επανένταξή τους στη σχολική και εξωσχολική πραγματικότητα. Τα καθημερινά όρια (π.χ  ώρες τηλεόρασης, παιχνίδια, τάμπλετ) θα πρέπει να ξαναμπούν οπωσδήποτε. Όχι κοφτά και αυστηρά, αλλά σταδιακά και σταθερά. Τυχόν οπισθοχωρήσεις, μπερδεύουν τα παιδιά και χάνεται η ισορροπία τους.

Οι γονείς θα πρέπει να είναι αρωγοί στην προσπάθεια των μικρών ή μεγάλων μαθητών, ενθαρρύνοντάς τους, τόσο επαινώντας το σχολείο και το λειτουργικό του ρόλο, όσο βοηθώντας και στηρίζοντας τα παιδιά τους στις τυχόν εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ  φροντιστήρια, μουσική, αθλήματα) που απείχαν τόσο καιρό.


Έτσι, η επιστροφή των μικρών μας φίλων στην σχολική κοινωνία θα γίνει ομαλά και οι ίδιοι θα είναι χαρούμενοι και ικανοποιημένοι, χωρίς γκρίνια και καυγάδες!
Φράγκου Ευαγγελία, Νηπιαγωγός
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου