ΜΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΜΑΣΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΑ ΛΕΠΤΑ




Έξι μυστικά που θα σε βοηθήσουν να γίνεις και εσύ, ένας από εκείνους τους ανθρώπους που κοιμούνται μέσα σε λίγα λεπτά αφότου ξαπλώσουν!!!!!

Του Kristen Domonell, Women’s Health

Όλοι γνωρίζουμε πόσο άσχημα νιώθει κάποιος το πρωί, όταν το προηγούμενο βράδυ έχει περάσει ώρες πάνω στο κρεβάτι, στριφογυρνώντας και κοιτώντας την ώρα να περνά, καθώς δεν τον “πιάνει” ο ύπνος. Πέρα από τα χάπια, υπάρχει άλλος τρόπος; Ας δούμε 6 προτάσεις για γρηγορότερο ύπνο.

1) Μην προσπαθείς υπερβολικά.

Ας πάρουμε για παράδειγμα άλλες καθημερινές καταστάσεις στη ζωή μας για να το καταλάβουμε. Έχεις ποτέ επικεντρωθεί πλήρως σε κάτι (π.χ. επαγγελματικό ραντεβού) καταβάλλοντας υπερβολική προσπάθεια για να γίνει τέλειο χωρίς να το καταφέρεις, ενώ μόλις αφεθείς βλέπεις τα πάντα που το αφορούν να γίνονται σωστά, τόσο απλά και τόσο αβίαστα; Έτσι και με τον ύπνο, όσο περισσότερο τον θέλουμε τόσο περισσότερο τον χάνουμε.

2) Κλείσε τα φώτα

Εάν σου έτυχε ποτέ διακοπή ρεύματος, τότε θα έχεις συνειδητοποιήσει ότι εκείνο το βράδυ είχες τον καλύτερο ύπνο. Ένιωσες να κουράζεσαι καθώς ο ήλιος έδυε και ξύπνησες όταν ανέτειλε, ακόμα ίσως και χωρίς ξυπνητήρι!!! Αυτό συμβαίνει γιατί όταν ο ήλιος είναι η μόνη πηγή φωτός, το βιολογικό σου ρολόι συγχρονίζεται με τους φυσικούς κύκλους φωτός-σκοταδιού. Η δύση του ηλίου είναι το φυσικό ερέθισμα της έκκρισης της μελατονίνης του σώματος, μιας ορμόνης που παράγεται από τον ανθρώπινο εγκέφαλο και αποτελεί το “σήμα” της έναρξης του ύπνου.

3) Απόλαυσε ένα ζεστό μπάνιο.

Καθώς μας παίρνει ο ύπνος πέφτουν τόσο τα επίπεδα κορτιζόλης (ορμόνη του στρες), όσο και η θερμοκρασία του σώματος. Με το μπάνιο ή το ντους επιτυγχάνεις να ρίξεις τη θερμοκρασία του σώματός σου, μιμώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την πτώση των επιπέδων κορτιζόλης, επιφέροντας νύστα.

4) Φόρα κάλτσες.

Το να φορά κανείς ζεστές, χνουδωτές και άνετες κάλτσες όταν πάει να ξαπλώσει, δεν είναι μόνο ευχάριστο. Οι κάλτσες προσφέρουν επίσης ζεστασιά στα πόδια, προκαλώντας διαστολή των αγγείων των ποδιών, η οποία βοηθά στην καλύτερη αναδιανομή  της ζέστης σε όλο το σώμα στέλνοντας παράλληλα στον εγκέφαλο το σήμα, ότι είναι η ώρα για ύπνο.

5) Άσε το μυαλό σου ελεύθερο να περιπλανηθεί!!!!!

Προσπάθησε να μη σκέφτεσαι το πόσο πολύ θέλεις να κοιμηθείς. Σκέψου κάτι που θα σε χαλαρώσει και θα σου αποσπάσει ευχάριστα την προσοχή. Για παράδειγμα φαντάσου πώς θα ήταν οι πιο τέλειες διακοπές σου ή μία ωραία έξοδός σου ή το τέλειο ραντεβού και πριν το καταλάβεις θα έχεις κοιμηθεί!!!

6) Απλά ανάσαινε.

 Προσπάθησε να αδειάσεις το μυαλό σου, επικεντρώνοντας την προσοχή σου στην αναπνοή σου. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο διαλογισμός που βοηθάει το άτομο να επικεντρωθεί στην αναπνοή και στην παρούσα στιγμή (mindfulness meditation), συμβάλει στην καταπολέμηση της αυπνίας, μέσω της μείωσης των επιπέδων του στρες και μέσω της αποφυγή σκέψεων του τύπου «τι θα γινόταν αν…; ».Για το λόγο αυτό, σε άτομα που βιώνουν καθημερινά δυσκολία στον ύπνο, συστήνονται τρόποι όπως ο διαλογισμός, για να μπορέσουν να προετοιμάσουν τον εαυτό τους για έναν καλύτερο ύπνο.

Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου