Σε ποια ηλικια πρεπει να αρχισει το παιδι μου να αθλειται;


Πολύ πρόσφατα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας τα αποτελέσματα μακρόχρονης έρευνας που έδειξε ότι τo 40% των Ελληνόπουλων είναι ήδη παχύσαρκα και υπέρβαρα, με σαφή αυξητική τάση σε σχέση με παλαιότερες επιστημονικές εκτιμήσεις! Πολλά από τα στοιχεία της μελέτης δείχνουν επίσης ότι ο μέσος χρόνος εξωσχολικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε παιδιά άνω των 12 ετών είναι 6,4 ώρες την εβδομάδα και μόνον 1,7 ώρες για αθλητικές δραστηριότητες.

Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό να παρακινηθούν τα παιδιά να παραμείνουν σωματικά δραστήρια, στόχος που αποτελεί πραγματική πρόκληση για γονείς, δασκάλους και επιστήμονες του χώρου της υγείας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η σωματική δραστηριότητα είναι χρήσιμη για τα παιδιά και γενικά όσο νωρίτερα αρχίζουν τόσο το καλύτερο. Όμως, υπάρχουν δραστηριότητες που αρμόζουν στα παιδιά και άλλες που δεν είναι κατάλληλες. Έτσι, η ηλικία ενός παιδιού υπεισέρχεται ως ένας σοβαρός παράγοντας για σκέψη, όταν εμείς οι γονείς επεξεργαζόμαστε ένα πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας.

Ο σωστός χρόνος για να αρχίσει ένα πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας είναι συγκεκριμένος για κάθε παιδί και όχι μια οποιαδήποτε ηλικία την οποία επιλέγουν οι γονείς αυθαίρετα. Ο Καθηγητής Φυσικής Αγωγής του Lycée Franco-Hellénique Eugène Delacroix (Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά) Κωνσταντίνος Μπουμπούκης μας εξηγεί σχετικά:


Το πότε μπορεί να ξεκινήσει ένα παιδί κάποια αθλητική δραστηριότητα και ποια θα είναι αυτή είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα γιατί σχετίζονται με αυτό πάρα πολλοί παράγοντες. Το σημαντικότερο όλων είναι να αρέσει στο ίδιο το παιδί. Να διασκεδάζει, να κάνει φιλίες, να συναγωνίζεται, να αισθάνεται αυτόνομο άτομο που μπορεί να πετύχει τους στόχους του. Ο αθλητισμός ας μην ξεχνάμε τονώνει την προσωπικότητα, την αυτοπεποίθηση, και το κυριότερο είναι ΥΓΕΙΑ. Οι παιδίατροι πάντα απαντούν ότι το παιδί μπορεί να αθληθεί χωρίς φόβο για την υγεία του αρκεί ό,τι κάνει να συμβαδίζει με την ηλικία του.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά:

*Όσο πιο μικρή η ηλικία του παιδιού τόσο μικρότερες πρέπει να είναι οι επιβαρύνσεις, μυοσκελετικές και οργανικές, που θα ασκούνται στα παιδιά.
*Και όσο πιο δύσκολο τεχνικά, με ιδιαίτερες δεξιότητες ένα άθλημα τόσο πιο καθυστερημένα, χρονικά, μπορεί να ασχοληθεί ένα παιδί με αυτό και να κάνει ουσιαστική δουλειά.
*Οι ηλικίες 6-12 είναι ιδανικές για να ξεκινήσει ένα παιδί να ασχολείται με τον αθλητισμό. Θα πρότεινα λοιπόν τα παρακάτω με προσωπική εκτίμηση και εμπειρικά, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση.

Προτάσεις:

ΗΛΙΚΙΑ 6-9: ομαδικά αθλήματα όπως καλαθοσφαίριση, ποδόσφαιρο, και ατομικά όπως κλασικός αθλητισμός (στίβος), κολύμβηση, ρυθμική, ενόργανη, όπου μπορεί να ξεκινήσει και νωρίτερα από τα 6, πολεμικές τέχνες (καράτε, τζούντο), ιστιοπλοΐα, χορός.

ΗΛΙΚΙΑ 9-12: πετοσφαίριση, υδατοσφαίριση, χειροσφαίριση, ξιφασκία, αντισφαίριση, ποδηλασία, ιππασία, επιτραπέζια αντισφαίριση.

ΗΛΙΚΙΑ 12-15: μπορεί να ασχοληθεί με οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ξεφεύγοντας πλέον από την παιγνιώδη μορφή, περνώντας δηλαδή στην ουσία του κάθε αθλήματος. Σε αυτή την ηλικία το παιδί κατασταλάζει και κάνει τις επιλογές του.

ΗΛΙΚΙΑ 15-18: πυγμαχία, πάλη, άρση βαρών (με επιφύλαξη).

infokids.gr
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου