Ειναι καλες για το παιδι οι εξωσχολικες δραστηριοτητες;


Αρχικά θα πρέπει να σκεφτούμε ότι όπως οι μεγάλοι έχουν την δουλειά τους, το ωράριό τους και τον χώρο εργασίας τους, έτσι και τα παιδιά βιώνουν αυτή τη καθημερινότητα με το σχολείο και τα μαθήματά τους. Σε αυτή τη περίπτωση, όπως ο γονιός κουράζεται και επιθυμεί κάτι πέρα από την ρουτίνα που βιώνει, έτσι και το παιδί αναζητά ψυχαγωγία και διασκέδαση πέρα από το καθημερινό του πρόγραμμα!

Και κάπου εδώ, υπάρχουν για τα παιδιά οι εξωσχολικές δραστηριότητες, κυρίως για ηλικίες από 4-12 χρονών (στο εξής πολλές φορές αλλάζουν τα "θέλω" τους). Ως εξωσχολική δραστηριότητα θεωρείται οτιδήποτε έχει να κάνει με την ψυχαγωγία του παιδιού και την εκμάθηση κανόνων και τρόπων συμπεριφοράς, πέρα από το σχολείο. Είναι ο αθλητισμός (ομαδικά και ατομικά αθλήματα), όπως βόλεϋ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, taekwondo, κολύμβηση, ενόργανη γυμναστική, μπαλέτο, μουσική (εκμάθηση μουσικού οργάνου), ζωγραφική, εικαστικά κ.α.


Φυσικά και όλες αυτές οι δραστηριότητες είναι καλές και αποφέρουν θετικά αποτελέσματα στο παιδί, καθώς εκείνο ξεφεύγει από την πίεση του σχολείου και του καθημερινού διαβάσματος, εκτονώνει την περίσσια ενέργεια του, μαθαίνει να συνυπάρχει μέσα στην ομάδα και να συμπεριφέρεται με ευγενή άμιλλα και θεμιτό ανταγωνισμό και συναγωνισμό! Θέτει στόχους και προσαρμόζεται σύμφωνα με τους κανονισμούς της ομάδας και του προπονητή-δασκάλου του. Όλα αυτά επιδρούν θετικά στην ψυχολογία του και στην σωστή διαμόρφωση του χαρακτήρα του.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να καταλάβουμε πρωτίστως την κλίση του παιδιού ώστε να κατευθυνθούμε σωστά στην επιλογή της κατάλληλης δραστηριότητας γι' αυτό. Πρέπει κι εκείνο να συμφωνήσει και να το θέλήσει, προκειμένου να πηγαίνει και να γυρίζει ευχαριστημένο από εκεί!


Τι γίνεται σε περίπτωση που δεν υπάρχει αυτήν η δυνατότητα...
Σε περίπτωση που δεν είναι εύκολο λόγω οικονομικών πόρων ή μη διαθέσιμου χρόνου από την πλευρά των γονιών να πηγαίνουν τα παιδιά τους κάπου εκτός σχολείου, τότε σαν λύση θα πρότεινα να δημιουργήσουν (μαζί με το παιδί, εάν το επιθυμεί) μία γωνιά μέσα στο σπίτι, με ένα τραπεζάκι και καρεκλάκι, με φύλλα και χρώματα ζωγραφικής, αλλά και τα αγαπημένα παιχνίδια και βιβλία του παιδιού. Εκεί μπορεί να περνάει τον ελεύθερο χρόνο του, δημιουργώντας όμορφα εικαστικά έργα, διαβάζοντας εξωσχολικά βιβλία ή απλά παίζοντας στον δικό του χώρο. Όταν το παιδί, βαρεθεί ή μεγαλώσει παραπάνω (γι' αυτές τις δραστηριότητες) μπορείτε να βγαίνετε μαζί του μια βόλτα στο πάρκο ή στην γειτονιά, να περπατάτε ή να τρέχετε μαζί! Είναι κάτι που θα σας αποφορτίσει αρκετά και τους δύο!


Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω, ότι όπως σε όλες τις καταστάσεις της ζωή μας υπάρχει η υπερβολή, έτσι μπορεί εύκολα να υπάρξει και σε αυτό το κομμάτι. Πολλές φορές, όταν το παιδί είναι αρκετά ενεργητικό, οι γονείς πιθανόν να παρασυρθούν και να το ωθήσουν σε πολλές κατευθύνσεις και σε ποικίλες εξωσχολικές δραστηριότητες, γεγονός που κουράζει, εξασθενεί το παιδί και προφανώς φέρει αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ας είμαστε, λοιπόν, προσεκτικοί, και πάντα δίπλα στο παιδί μας για το καλύτερο δυνατό!


Φράγκου Ευαγγελία  

Βοηθός Αρχισυντάκτριας και αρθρογράφος κυρίως παιδαγωγικού αλλά και ευρύτερου περιεχομένου στο Femalevoice.gr 
Απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια και ημερίδες της Ειδικής Αγωγής και της Αναπτυξιακής Εκπαίδευσης σχετικά με την Παθολογία της Γλώσσας, την Δυσλεξία, τον Αυτισμό και τη Γραφή Τυφλών Braille. Εργάστηκα σε ορισμένα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία και ασχολήθηκα εκτενέστερα με τη δημιουργική απασχόληση παιδιών μικρής ηλικίας και τη μελέτη παιδιών κυρίως στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.

Email επικοινωνίας: evanzelyn@hotmail.com





Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου