Τι πρεπει να προσεξουμε στο ντυσιμο μας εαν παμε σε συνεντευξη για δουλεια


Καλώς ή κακώς ζούμε στην εποχή της εικόνας, του λίγου χρόνου, της μεγάλης προσφοράς, της κρίσης και της μεγάλης ανεργίας. Γεγονός που σημαίνει λίγες ευκαιρίες για εργασία και μεγάλη ζήτηση. Οι πολλές αιτήσεις κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο ανταγωνιστικά. Οι εκατοντάδες αιτήσεις από ανθρώπους καταρτισμένους με πολλά προσόντα, ωθούν την επιλογή να κρίνεται και στις πιο μικρές λεπτομέρειες.

Οι άνθρωποι τείνουν να πιστεύουν πως μπορείς να έχεις κάποιες πρώτες ενδείξεις για την προσωπικότητα του άλλου από τον τρόπο που ντύνεται και το στυλ του, μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις.

Αυτό γίνεται σ’ ένα ασυνείδητο επίπεδο, ουσιαστικά είτε το καταλαβαίνουμε είτε όχι και μόνο με την παρουσία μας περνάμε μηνύματα. Δεν είναι σπάνιο αρκετές φορές, να μας βλέπουν πολύ διαφορετικά από το πως βλέπουμε οι ίδιοι τον εαυτό μας. Ειδικά, εκείνη τη μέρα θα πρέπει να κάνουμε ότι είναι δυνατόν να περάσουμε το σωστό μήνυμα. Πως για τη συγκεκριμένη θέση “είμαστε ο άνθρωπος τους”.

Υπάρχουν πολλοί τομείς τους οποίους πρέπει να λάβουμε υπόψη στη συνέντευξη για εργασία. Το νούμερο ένα διαχρονικά είναι ένα σωστά δομημένο βιογραφικό.

Μετά έρχονται συμπληρωματικά:

-Ο τρόπος και το ύφος που θα μιλάμε.

-Το πόσο καλά μπορούμε να αναδείξουμε αυτά που είναι γραμμένα στις πληροφορίες για εμάς.

-Αυτό εκφράζεται ακόμα και από τη γλώσσα του σώματος και την παρουσία μας. Ο τόνος της φωνής, η στάση του σώματος, ακόμα και το ύψος του βλέμματος μπορούν ν’ αποτελέσουν ενδείξεις που θα ληφθούν υπόψη.

-Η ενέργεια, η συνέπεια στο ραντεβού και η εμφάνιση μας.

Εμείς εδώ δεν θα επεκταθούμε σε όλα αυτά, αλλά θα μιλήσουμε συγκεκριμένα μόνο σε ότι αφορά την εμφάνιση.

Τι θα φορέσουμε εκείνη τη μέρα επηρεάζει κατά ένα μεγάλο ποσοστό τον τρόπο που θα παρουσιάσουμε τον εαυτό μας.

Παραθέτουμε παρακάτω μερικές συμβουλές βασικές για κάθε συνέντευξη:

-Απαράβατος κανόνας, οφείλουμε να είμαστε καθαροί και περιποιημένοι. Σε κάθε ηλικία, κάθε φύλλο, κάθε τομέα εργασίας. Αυτό σημαίνει λαμπερά, καλοχτενισμένα μαλλιά αλλά όχι ακρότητες.

-Δεν είναι απαραίτητο, αλλά αν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε φυσικό μακιγιάζ που να ταιριάζει στην ώρα που γίνεται η συνέντευξη και στην ηλικία μας.

-Τονίστε τα καλά σας σημεία

-Συνήθως, οι συνεντεύξεις γίνονται στη διάρκεια της μέρας, στην περίπτωση των γυναικών, το έντονο μακιγιάζ κάνει το βλέμμα σας δυναμικό αλλά θεωρείτε υπερβολικό σε καταστάσεις συνέντευξης για δουλειά. Πρέπει να ενθουσιαστούν από τις δεξιότητες σας στο αντικείμενο που δραστηριοποιείστε στον εργασιακό χώρο. Ακόμα και σε χώρους που αφορούν στην αισθητική, π.χ ένα κατάστημα καλλυντικών, δεν ενδείκνυνται οι ακρότητες. Αποφύγετε τα πολλά κοσμήματα, τα έντονα αρώματα και τα ψηλά παπούτσια.

-Γενικά, τα ρούχα θα πρέπει να είναι εντελώς καθαρά, απλά, φρεσκοσιδερωμένα, να μην είναι φθαρμένα σε καμία περίπτωση και να εφαρμόζουν σωστά στον κάθε σωματότυπο του ενδιαφερόμενου.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να σκεφτούμε τη θέση που απευθυνόμαστε. Αυτό πρακτικά σημαίνει το εξής: σκεπτόμαστε πως θα ήμασταν ντυμένοι εάν θα κάναμε αυτή τη δουλειά, έτσι πρέπει να πάμε. Π.χ. διευθυντής ξενοδοχείου με κουστούμι, barman με νεανικά ρούχα, baby sitter με καθημερινό ντύσιμο κ.λπ.

-Το ντύσιμο οφείλει να ταιριάζει στις γραμμές του σώματος και στην ηλικία μας. Για παράδειγμα ένα τζιν παντελόνι σε κλασσική γραμμή, ένα πουκάμισο και μια μεσαία γόβα, θεωρούνται ασφαλή για τις πιο πολλές περιπτώσεις. Όπως στην περίπτωση της babysitter, πωλήτριας σε κατάστημα, σούπερ μάρκετ ή σε μια θέση γραφείου.

-Όσον αφορά τις θέσεις εργασίας «υψηλού κύρους» το ιδανικό θα ήταν ένα κουστούμι.

-Αυτό ισχύει και για γυναίκες και για άντρες.

Αποφύγετε

-Έντονα σχέδια, πολυχρωμίες, ψηλά παπούτσια (ειδικά αν δε τα επιλέγετε γενικά) υπερβολικά κοσμήματα και βαριά αρώματα που θα μείνουν εκεί ώρες μετά την έλευση μας.

-Το μάτι δέχεται πιο αρμονικά τα απλά σύνολα, το χρώμα που δημιουργεί ηρεμία και ασφάλεια είναι το γκρι, εκμεταλλευτείτε το.

-Δεν φοράμε γυαλιά ηλίου την ώρα της συνέντευξης ποτέ. Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται είναι αν γίνεται σε εξωτερικό χώρο και φορούν όλοι.

-Εάν πρόκειται για θέση εργασίας σε γραφείο καλό θα ήταν να φορέσουμε ένα σακάκι. Για κάποιο λόγο οι άνθρωποι τείνουν να προσδίδουν σοβαρότητα σε αυτούς που φορούν το συγκεκριμένο ρούχο.

-Το μήκος της φούστας όπως και του ντεκολτέ, θα πρέπει να είναι σ’ ένα σημείο το οποίο να επιτρέπει άνετα στο βλέμμα του συνεντευξιαστή, να περιορίζεται στο βλέμμα και στα προσόντα του βιογραφικού και μόνο εκεί. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η φούστα πρέπει να σταματά κάπου πάνω από το γόνατο και το ντεκολτέ να είναι τύπου κλασσική λαιμόκοψη. Σε καμία περίπτωση δεν προκαλούμε με την εμφάνιση μας.

-Το να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για το χώρο στον οποίο απευθυνόμαστε όπως και για τη θέση είναι πολύ χρήσιμα.

-Κάποιες εταιρίες έχουν δικούς τους κανόνες όσον αφορά το ντύσιμο. Δεν επιτρέπουν π.χ. το piercing, τα βαμμένα νύχια, τα κοσμήματα και διάφορα άλλα. Δε σημαίνει απαραίτητα πως κόβονται πόντοι άμα πάμε με βαμμένα νύχια (ναι, αν μας θέλουν, θα μας πάρουν και θα μας πουν να μη τα ξανά βάψουμε, δε ντρέπονται να το πουν όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα).

-Πρέπει να νιώθουμε άνετα με αυτά που φοράμε. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο πως θα σταθούμε, πως θα καθίσουμε και στο πως θα μιλήσουμε.

-Η άνεση δημιουργεί αυτοπεποίθηση και εν τέλει ευκαιρίες. Ζητούμενο είναι να κάνουμε ότι μπορούμε, ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη δυναμική εκείνη τη μέρα. Μας ενδιαφέρει να δώσουμε την καλύτερη δυνατή εικόνα ως σύνολο. Να είμαστε στη συνέντευξη ο καλύτερος μας εαυτός.

Πηγή: epixeiro.gr
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου