Η Λαρισαια Διατροφολογος Αναστασια Σιατηρα στο Femalevoice


Η Αναστασία Σιατήρα είναι αναγνωρισμένη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος στην περιοχή της Λάρισας με μεταπτυχιακές σπουδές στην  «Επιστήμη  Τροφίμων & Διατροφή» στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Γεννήθηκε και διαμένει στην ομώνυμη πόλη και διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στη Λάρισα από το 2008, σχεδιάζοντας εξατομικευμένα προγράμματα διατροφής. Έχει συμμετάσχει στο ερευνητικό πρόγραμμα του Τμήματος Διατροφής του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης «Ευ ζην», έχει δημοσιεύσει έρευνα σε Πανελλήνιο Συνέδριο Παχυσαρκίας (Θεσσαλονίκη, Σεπτέμβριος 2006) και έχει πραγματοποιήσει αρκετές ομιλίες σε δημοτικά σχολεία με θέμα τη «Διατροφική αγωγή των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας». Τέλος, έχει πραγματοποιήσει ομιλίες σε δημόσιους (δημοτικό θέατρο Ουήλ) και ιδιωτικούς χώρους της Λάρισας με θέμα τη «ΔΙΑΤΡΟΦΗ» και έχει απασχοληθεί ως εκπαιδεύτρια σε Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ της Λάρισας και Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, διδάσκοντας μαθήματα (Διατροφή και Αθλητισμός, Παχυσαρκία, Αρχές Διατροφής,  κλπ).

Ας την γνωρίσουμε καλύτερα μέσα από την συζήτηση που είχαμε μαζί της...

Κα Σιατήρα , είστε διατροφολόγος. Τι σας ώθησε σ' αυτό το επάγγελμα, σ' αυτήν
την επιλογή; Θέλατε από μικρή ηλικία να ακολουθήσετε αυτό που κάνετε τώρα ή
προέκυψε η επιλογή αυτή εκ των υστέρων;

Ήταν μια επιστήμη που την έβρισκα πάντα ενδιαφέρουσα. Στην αρχή μου άρεσε
αλλά στην πορεία απλά με κέρδισε και ανακάλυψα πόσο σημαντικό κεφάλαιο
αποτελεί η διατροφή για τον άνθρωπο. Δεν είναι τυχαία η ρήση… είμαστε ό,τι τρώμε
και δεν αναφέρομαι μόνο στην εξωτερική εμφάνιση φυσικά. Έτσι λοιπόν
καθοδηγώντας κάποιον να διορθώσει τις διατροφικές του συνήθειες βελτιώνει στην
ουσία την ποιότητα και το προσδόκιμο ζωής του, και όχι απλά το σωματικό του βάρος.

Αγαπάτε ιδιαίτερα τον κλάδο της διατροφής. Τι είναι αυτό που σας γοητεύει;

Αυτό που με γοητεύει περισσότερο σε αυτή την επιστήμη είναι το γεγονός πως η
γνώση δεν σταματάει ποτέ. Συνεχώς έρχονται στο φως νέα δεδομένα που
προκύπτουν από έρευνες και μελέτες για το πως η διατροφή μπορεί να δράσει
καταλυτικά στον άνθρωπο. Η τροφή αφορά τους πάντες ανεξαιρέτως ηλικίας ή
κατάστασης στην όποια βιώνουν. Από τη στιγμή που γεννιόμαστε και αναζητούμε
την καλύτερη τροφή που θα μας θρέψει μέχρι έναν υπερήλικα που έχει να
διαχειριστεί σοβαρά θέματα υγείας. Παράλληλα μπορεί να βοηθήσει έναν έφηβο
να εξαλείψει μια διατροφική διαταραχή, έναν αθλητή να αποδώσει καλύτερα στα
αγωνίσματα ή έναν ασθενή να αντιμετωπίσει πιο ορθά μια πάθηση. Η τροφή είναι
το φάρμακό σε πολλές περιπτώσεις !!!


Ο κόσμος ζητάει συχνά συμβουλές από τους ειδικούς όσον αφορά το κομμάτι της διατροφής του ή αδιαφορεί;


Με μεγάλη μου χαρά διαπιστώνω πως ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι δίνουν
μεγαλύτερη προσοχή στο τι τρώνε σήμερα. Ο κόσμος έχει αφυπνιστεί αρκετά μιας
και τα ερεθίσματα είναι πολλά. Παρατηρώ καθημερινά πως η διατροφή γίνεται
θέμα συζήτησης όχι μόνο από Μ.Μ.Ε, όπως εκπομπές που αγγίζουν θέματα υγείας
και διατροφής, αλλά και από αρκετούς φορείς υγείας προκειμένου να βελτιώσουν
το ιατρικό προφίλ των ασθενών. Επιπλέον τα περισσότερα σχολεία πλέον 
διοργανώνουν εκδηλώσεις  ημερίδες με θέμα τη μεσογειακή διατροφή και
σκοπό την ενημέρωση των μαθητών για τα οφέλη της. 

Η Ελλάδα, δυστυχώς, έχει υψηλό ποσοστό παχυσαρκίας. Τι πιστεύετε πως ευθύνεται γι' αυτό;

Δυστυχώς η παχυσαρκία έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, μιας και τα ποσοστά της
ανά δεκαετία ολοένα και αυξάνουν. Αυτό συμβαίνει γιατί η βιομηχανία των
τροφίμων έχει αναπτυχθεί αρκετά με αποτέλεσμα οι έτοιμες επιλογές φαγητού να
είναι αρκετά ελκυστικές. Επιπλέον οι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας, μας
οδηγούν στην παγίδα των εύκολων και γρήγορων φαγητών με αποτέλεσμα να
καταλήγουμε να τρώμε περισσότερη ζάχαρη , αλάτι, και λιγότερα θρεπτικά
συστατικά.

Το πιο λυπηρό όμως είναι το γεγονός πως η χώρα μας εμφανίζει τα μεγαλύτερα
ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας αναλογικά με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη.
Δυστυχώς ένα μερίδιο ευθύνης το έχει η οικογένεια, αφού πολλές φορές πέφτουμε
στην παγίδα να μη χαλάμε το χατίρι των παιδιών μας προκειμένου να μην τα
δυσαρεστήσουμε ή να μείνουν νηστικά. Πρέπει να είμαστε αρκετά εφευρετικοί και
υπομονετικοί.


Αληθεύει πως κάποιες ομάδες τροφίμων εάν συνδυαστούν προσθέτουν ή μειώνουν το βάρος του ατόμου;

Είναι λυπηρό πως υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση και αυτό προέρχεται από το
γεγονός πως πλέον η πληροφορία παρέχεται απλόχερα, ανέξοδα και από παντού.
Αυτό που θέλω να πω είναι πως υπάρχουν πολλές ηλεκτρονικές πηγές που
αναφέρουν για απαγορευτικούς συνδυασμούς τροφών, ανορθόδοξες δίαιτες,
μοναδικά φίλτρα αδυνατίσματος αλλά και μαγικά τεστ δυσανεξίας που υπόσχονται
θαύματα και το κυριότερο… σε χρόνο ρεκόρ.

Καλό είναι, λοιπόν, να φιλτράρουμε
οτιδήποτε και αν ακούμε ή διαβάζουμε. Εμπιστευόμαστε πάντα τον Ειδικό σε
θέματα διατροφής και ελέγχουμε πάντα τις πηγές των πληροφοριών από έγκυρα
και επιστημονικά άρθρα. Θέλει μεγάλη προσοχή! Το σώμα μας μπορεί να μας
εκδικηθεί κάποια στιγμή, ιδίως αν ζοριστεί πολύ.

Για μια ισορροπημένη διατροφή χωρίς στερήσεις, τι θα προτείνατε εσείς στο αναγνωστικό κοινό;

Αυτό που λέω σε όλους τους πελάτες μου είναι να τρώνε με μέτρο χωρίς έντονες
στερήσεις. Όλα επιτρέπονται χωρίς υπερβολή. Δηλαδή πρέπει να υπάρχει μια
ισορροπία στην ποσότητα του φαγητού, στην ποιότητα της πρώτης ύλης, στον
τρόπο μαγειρέματος, στη συχνότητα κατανάλωσης αλλά και ώρας του γεύματος. Η
διατροφή πρέπει να είναι συμβατή σύμφωνα με τις ανάγκες και τις συνήθειές μας.
Φάτε έξυπνα και φροντίζετε πάντα τον εαυτό σας!

Γνωρίζουμε πως το νερό παίζει σημαντικό ρόλο στον οργανισμό μας. Σαν ειδικός, συμφωνείτε με αυτήν την άποψη; Εάν ναι, γιατί;

Φυσικά και το νερό συμβάλει αρκετά στη διαχείριση του σωματικού μας βάρους. Τι
εννοώ με αυτό. Πολλές φορές το σώμα μας δυσκολεύεται να διακρίνει τη διαφορά
μεταξύ πείνας και δίψας. Έτσι λοιπόν όταν ξαφνικά πεινάμε στην πραγματικότητα
μπορεί απλά να είμαστε αφυδατωμένοι, ιδίως αν η πείνα μας δεν εμφανίζεται
σταδιακά. Δοκιμάστε να πιείτε ένα ποτήρι νερό αντί να “τσιμπολογήσετε” ένα σνακ
που δεν το έχετε πραγματικά ανάγκη.

Η διατροφή έχει καλύτερα αποτελέσματα για τον άνθρωπο όταν συνδυάζεται με την άθληση ή δε παίζει ρόλο κάτι τέτοιο;

Θεωρώ πολύ βασικό να θέλει κάποιος να συνεργαστεί με το Διαιτολόγο του και να
τον εμπιστευτεί προκειμένου να μπορέσει να εφαρμόσει αυτά που θα του πει. Πέρα
λοιπόν, από την πειθαρχία που πρέπει να δείξει, καλό θα είναι να εντάξει στην
καθημερινότητα του και κάποια φυσική δραστηριότητα (όχι απαραίτητα
γυμναστήριο) έτσι ώστε ο μεταβολισμός να κάνει καλύτερες καύσεις. Η απόφαση
να ξεκινήσει κάποιος διατροφή είναι μοναχική. Η προσπάθεια όμως είναι
συλλογική. Απαρτίζεται από ολόκληρη ομάδα που είναι ο διαιτώμενος, ο
Διαιτολόγος, ο Γυμναστής, το οικογενειακό περιβάλλον.

Λόγω κρίσης, έχετε τη δυνατότητα να προτείνετε στους πελάτες σας μια οικονομική διατροφή (με τρόφιμα χαμηλού κόστους) αλλά με ποιοτικά αποτελέσματα, ή η διατροφή συνήθως κοστίζει;

Είναι λάθος να πιστεύουμε πως για να ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα διατροφής
πρέπει να ξοδευτούμε. Οι υγιεινές επιλογές στοιχίζουν λιγότερο και σε λεφτά αλλά
και σε θερμίδες. Αν αναλογιστούμε τι ξοδεύουμε στο σούπερ μάρκετ γεμίζοντας το
καρότσι μας με κονσερβοποιημένα, συσκευασμένα ή τυποποιημένα φαγητά
ξεπερνάμε κατά πολύ τον μέσο οικογενειακό προϋπολογισμό στα εβδομαδιαία
ψώνια μας. Αντιθέτως ένα καλάθι γεμάτο με φρέσκα και εποχιακά προϊόντα
μπορούν να μας προσφέρουν πολλά θρεπτικά συστατικά με πολύ λιγότερες
θερμίδες.

Που μπορούμε να σας βρούμε για περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές;

Διεύθυνση γραφείου: Όγλ 3Α & Κύπρου  (3ος όροφος)
Τηλ.επικοινωνίας: 2410236356, 6936788220
e-mail: Siatanast@yahoo.gr
Facebook:Διαιτολογικό Γραφείο - Σιατήρα Αναστασία
Προσωπικό site: www.mydiet4u.com


Κλείνοντας, ποια θα ήταν η συμβουλή σας στους αναγνώστες του Femalevoice για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή;

Η τροφή είναι προϋπόθεση για τη ζωή, μιας και προσφέρει ενέργεια και θρεπτικά
συστατικά στο σώμα μας. Ταυτόχρονα το φαγητό πέρα από βασική ανάγκη είναι
και σύμβολο κοινωνικότητας αφού πολλές είναι φορές που καταλήγουμε στην
επιλογή του φαγητού με φίλους σε ένα ωραίο μαγαζί. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να
νιώθουμε όμορφα με αυτό που τρώμε …με ποιον τρώμε και γιατί τρώμε. Ένα
σωστό και ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που βασίζεται στα πλαίσια της
μεσογειακής διατροφής, χωρίς να μας περιορίζει ή να μας κουράζει είναι καλύτερο
από στερητικές δίαιτες ή μονοφαγίες. Δεν θέλει εμμονή ή ψυχαναγκασμό. Θετική
σκέψη , ηρεμία , πειθαρχεία και οργάνωση.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για τα όμορφα λόγια και τις χρήσιμες πληροφορίες που ανταλλάξαμε! Εύχομαι να είστε πάντα γερή και να συνεχίσετε να δίνετε με χαρά τις συμβουλές σας στον κόσμο που τόσο τις έχει ανάγκη.


Φράγκου Ευαγγελία για το femalevoice.gr
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου