6 ερωτησεις που μπορεις να κανεις στο παιδι σου γυρνωντας απο το σχολειο!


Της Ευαγγελίας Φράγκου

Καθημερινά, 5 με 6 ώρες περίπου, στερείσαι το παιδί σου, καθώς εκείνο σε χαιρετά πηγαίνοντας στο σχολείο του, να συναντήσει τους φίλους του, να μάθει τρόπους συμπεριφοράς και να λάβει γνώσεις. Εκείνες τις ώρες, συνήθως, βρισκόσαστε στη δουλειά σας ή τακτοποιείτε εσωτερικές και εξωτερικές δουλειές του σπιτιού.

Αν το σκεφτούμε καλύτερα, δεν είναι και λίγες οι ώρες όπου το παιδί μας βρίσκεται σε άλλο περιβάλλον με διαφορετικούς παράγοντες αλληλεπίδρασης... Από τη μία είναι καλό γιατί απεξαρτοποιείται και μαθαίνει να λειτουργεί αυτόνομα, από την άλλη όμως, καλό θα ήταν, επιστρέφοντας το παιδί από το σχολείο του, να ασχοληθούμε μαζί του και να μάθουμε μέσα από τη συζήτηση, πως πέρασε την μέρα του, τι καινούριο είδε ή έμαθε, αν κάτι το δυσκόλεψε ή το στενοχώρησε κτλ.


Παρακάτω θα δείτε ορισμένες ερωτήσεις που μπορείτε να θέσετε στο παιδί σας, προκειμένου η συζήτηση μαζί του να μην είναι βαρετή, αλλά ενδιαφέρουσα!


-Πως ήταν η μέρα σου; Τι διαφορετικό έκανες σήμερα;
Ξεκινήστε με κάτι πιο γενικό και έπειτα οι ερωτήσεις σας μπορούν να γίνουν πιο συγκεκριμένες. Αρχικά, το παιδί ίσως απαντήσει αόριστα, αλλά στη πορεία θα θυμηθεί αν συνέβη κάτι σημαντικό ή διαφορετικό την σημερινή ημέρα και θα το μοιραστεί μαζί σας.

-Πως πέρασες σήμερα με τους φίλους σου;
Είναι μία ερώτηση κατά την οποία μπορούμε να μάθουμε πολλά πράγματα για τις σχέσεις του παιδιού μας στο σχολείο και τις διάφορες καταστάσεις που διαδραματίζονται σε αυτό. Άλλωστε είναι πιο εύκολο τα παιδιά να μιλάνε  για τους φίλους τους, παρά για τον εαυτό τους.

-Συνέβη κάτι συναρπαστικό αυτήν τη ημέρα;
Πολλά παιδιά ακούγοντας αυτήν την ερώτηση, ενθουσιάζονται και μιλάνε αβίαστα, ξεκινώντας, ίσως, από το πιο ασήμαντο και φτάνοντας στην πορεία σε κάτι όντως σημαντικό και συναρπαστικό (τουλάχιστον κατά τη δική τους άποψη). Έτσι μπορείτε να μάθετε τι ενθουσιάζει το παιδί σας και τι το αφήνει σχετικά αδιάφορο.


-Υπήρξε κάτι που δυσκολεύτηκες να κάνεις ή κάτι που σε στενοχώρησε;
Εδώ, το παιδί αναπολεί την πορεία της ημέρας του και εστιάζει σε μία πιθανόν δυσάρεστη στιγμή, όπου ένιωσε να μην τα καταφέρνει ικανοποιητικά ή ακόμα να στενοχωρήθηκε για κάτι που ειπώθηκε εναντίον του ή και για μια άσχημη συμπεριφορά. Ακόμη και αν δεν απαντήσει εύκολα σε αυτή την ερώτηση, επιμείνετε λίγο παραπάνω, ώστε να εξωτερικεύσει τα συναισθήματά του και να νιώσει καλύτερα.

-Με τι γέλασες σήμερα περισσότερο;
Σε αυτήν την φάση, ελαφρύνετε την ατμόσφαιρα και περιμένετε να ακούσετε τι βρίσκει ευχάριστο και όμορφα αστείο το παιδί σας. Με τι χαίρεται και τι το κάνει να διασκεδάζει. Σίγουρα η απάντηση θα έρθει αυθόρμητα και θα γελάσετε κι εσείς μαζί του!

-Χρειάζεσαι τη βοήθειά μου σε κάτι;
Κάπως έτσι μπορείτε να κλείσετε την όμορφη κουβέντα σας με το παιδί σας. Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβει το παιδί ό,τι νοιάζεστε πραγματικά για εκείνο, το αγαπάτε και φυσικά θέλετε το καλύτερο γι' αυτό. Σημαντικό, επίσης, είναι να ξέρει ότι μπορεί να σας εμπιστεύεται χωρίς να φοβάται ότι θα το επικρίνετε σε ότι και αν κάνει.

Πλησιάστε τα παιδιά σας ακόμα πιο πολύ και μην ξεχνάτε ότι εκτός από φροντίδα, αγάπη και αγκαλιές, χρειάζονται επικοινωνία μαζί σας, ανταλλαγή συναισθημάτων και απόψεων! 


Φράγκου Ευαγγελία  

Απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια και ημερίδες της Ειδικής Αγωγής και της Αναπτυξιακής Εκπαίδευσης σχετικά με την Παθολογία της Γλώσσας, τη Δυσλεξία, τον Αυτισμό και τη Γραφή Τυφλών Braille. Εργάστηκα σε ορισμένα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία και ασχολήθηκα εκτενέστερα με τη δημιουργική απασχόληση παιδιών μικρής ηλικίας και τη μελέτη παιδιών κυρίως στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Βοηθός Αρχισυνταξίας και αρθρογράφος κυρίως παιδαγωγικού αλλά και ευρύτερου περιεχομένου στο Femalevoice.gr


Email επικοινωνίας: evanzelyn@hotmail.com


Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου