Γιατι η ασκηση απο μονη της δεν βοηθαει απολυτα στο να χασουμε κιλα;


Σας έχει συμβεί να γυμνάζεστε συνέχεια και να μην βλέπετε αποτελέσματα; Ήρθε η στιγμή να μάθετε γιατί. Μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Current Biology» εξηγεί γιατί η γυμναστική από μόνη της δεν είναι αρκετή για να μειώσουμε το σωματικό μας βάρος σε βάθος χρόνου.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, ακόμα κι αν γυμναζόμαστε περισσότερο, το σώμα μας προσαρμόζεται και συνηθίζει τα μεγαλύτερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας και δεν καίει περισσότερες θερμίδες. Στον αγώνα κατά της παχυσαρκίας είχε επικρατήσει η άποψη ότι η αύξηση της σωματικής άσκησης συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, η οποία με τη σειρά της θα οδηγήσει σε απώλεια σωματικού βάρους. Παρόλο που αυτό είχε υποστηριχθεί από πολλές έρευνες οι οποίες αποδεικνύουν την ύπαρξη συσχέτισης ανάμεσα στη σωματική άσκηση και την κατανάλωση ενέργειας, τα αποτελέσματά τους αμφισβητούνται από τις νέες οικολογικές μελέτες. Αυτές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι πληθυσμοί που σημειώνουν μεγάλη σωματική δραστηριότητα – για παράδειγμα διανύοντας μεγάλες αποστάσεις καθημερινά με τα πόδια- δεν εμφανίζουν μεγαλύτερα επίπεδα κατανάλωσης ενέργειας.

Τα νέα ευρήματα δε θέλουν να υποβαθμίσουν το σημαντικό ρόλο που παίζει η γυμναστική στην υγιεινή ζωή. Αναγνωρίζουν τα οφέλη της σωματικής άσκησης στην υγεία, αλλά παράλληλα υποστηρίζουν ότι, μακροπρόθεσμα, η αύξηση της σωματικής άσκησης δεν απαιτεί περισσότερη ενέργεια και δεν οδηγεί σε απώλεια σωματικού βάρους. Στον κόσμο της υγείας αυτό το φαινόμενο ονομάζεται «πλάτωμα» (plateau). «Πλάτωμα» είναι η κατάσταση κατά την οποία κάποιος που αρχίζει να γυμνάζεται με στόχο να χάσει βάρος, βλέπει αμέσως αποτελέσματα, αλλά αυτά προοδευτικά εξασθενούν μετά από κάποιους μήνες και σε κάποιες περιπτώσεις γίνονται ακόμα και αρνητικά.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία που δείχνουν πόσο σημαντική είναι η σωματική άσκηση για τη σωματική και ψυχική μας υγεία. Το βασικό συμπέρασμα των νέων ερευνών είναι πως, όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος, θα πρέπει να δώσουμε έμφαση όχι μόνο στη γυμναστική αλλά και στην υγιεινή διατροφή. Η επίδραση της σωματικής άσκησης στο βάρος είναι ελάχιστη για κάποιον που κάνει καθιστική ζωή. Όμως και κάποιος που κάνει πολλή γυμναστική πάλι δε θα δει αποτελέσματα στη μείωση σωματικού βάρους, καθώς ο οργανισμός συνηθίζει και προσαρμόζεται χωρίς να καταναλώνει περισσότερη ενέργεια. Η σωστή δίαιτα είναι λοιπόν απαραίτητο να συνδυαστεί με την άσκηση ώστε να διατηρήσουμε το βάρος μας σε υγιεινά επίπεδα και να αποφύγουμε τα περιττά κιλά.

Πηγή: medicalnewstoday.com
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου