Το bullying στον αθλητισμo...


Τα ποσοστά εμφάνισης του bullying στον αθλητισμό έχουν παρατηρηθεί αρκετά υψηλά. To bullying ασκείται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα αθλητικό γεγονός με τους εξής τρόπους:

1. Αδικαιολόγητες επιπλήξεις και φωνές προς τον στόχο-αθλητή.

2. Συνεχής κριτική των ικανοτήτων του στόχου-αθλητή.

3. Ρίξιμο φταιξίματος στον στόχο-αθλητή για τυχόν λάθη που γίνονται.

4. Απαιτήσεις χωρίς λόγω που έχουν στόχο την απόδοση.

5. Επαναλαμβανόμενες προσβολές προς τον στόχο-αθλητή.

6. Επαναλαμβανόμενες απειλές για μετακίνηση ή περιορισμό ευκαιριών ή προνομίων.

7. Αρνηση ή μείωση των επιτευγμάτων του αθλητή.

8. Απειλές για χρησιμοποίηση βίας.

9. Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω κινητών τηλεφώνων που εμπεριέχουν απειλές ή προσβολές.

Οι αθλητές οι οποίοι υποβάλλονται στο bullying παρατηρείται να χάνουν συχνά την συγκέντρωση τους , να παίζουν και να προπονούνται διατακτικά, να νιώθουν άγχος, να μειώνεται η απόδοση τους σε αγώνες ή ακόμα και να εγκαταλείπουν εντελώς τα αθλήματα.

Ο ρόλος των προπονητών σε θέματα bullying
καθίσταται ιδιαίτερα σημαντικός για την διαμόρφωση του χαρακτήρα του αθλητή. Ο ρόλος επικεντρώνεται κυρίως στις παρακάτω ενέργειες:

1. Ο προπονητής θα πρέπει να γνωρίζει πως αποτελεί ένα πρότυπο για τους αθλητές του. Θα πρέπει να θέτει καλά παραδείγματα και να ενισχύει τους αθλητές με θετική συμπεριφορά.

2. Θα πρέπει να δεχτεί πως είναι υποχρέωση του να διασφαλίσει ένα αθλητικό περιβάλλον προστατευτικό και σεβαστό με το να μην επιτρέπει ή να μην αδιαφορεί σε συμπεριφορές που καθίστανται ως bullying.

3. Θα πρέπει να καθιερώσει μία ανοιχτή και ειλικρινή επικοινωνία μεταξύ όλων των ατόμων που περιπλέκονται, συμπεριλαμβανομένων των γονέων, των αθλητών ,των μάνατζερ και εφόρων.

4. Θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να ασκήσουν κριτική στην δικιά τους συμπεριφορά. Να δεχτούν ανατροφοδότηση χωρίς να είναι επιφυλακτικοί, αν χρειαστεί.

5. Να μην αντιμετωπίζουν τη διαδικασία; έλεγχου , την πολιτική ή την προπόνηση ως απειλή του χαρακτήρα τους , αλλά σαν μία ευκαιρία να μάθουν και δουλεύουν μέσα σε ένα ασφαλέστερο και υγιέστερο αθλητικό περιβάλλον για όλους

6. Να μην επιλέγει ασκήσεις ανάλογος ύψος η βάρος του παιδιού .Το κάθε παιδί πρέπει να κάνει όλες τις ασκήσεις του γκρουπ χωρίς καμιά διάκριση . Αν υπάρχει στο γκρουπ ένα παχύσαρκο παιδί είναι λάθος να μπαίνει σε στόχο επιλογής ως ανίκανο να κάνει μια δύσκολη άσκηση αλλά πρέπει να την προσπαθήσει όπως και οι άλλοι συναθλητές του.


Τέλος ο ρόλος των γονέων για την αντιμετώπιση του bullying
είναι καθοριστικός για τη συμπεριφορά που θα έχουν οι αθλητές μέσα στην κοινωνία της ομάδος. Ο ρόλος επικεντρώνεται κυρίως στις παρακάτω ενέργειες

1. Οι γονείς θα πρέπει να διατηρούν ανοιχτή επικοινωνία με το παιδί τους και να του δώσουν να καταλάβει πώς εκείνοι είναι πρότυπο γι’αυτά.

2. Πρέπει να παρευρεθούν σε μία συζήτηση στην αρχή της χρονιάς όπου θα παραβρίσκονται και άλλοι γονείς, αθλητές και μέλη του διοικητικού συμβουλίου για να συζητήσουν τα αποδεκτά όρια συμπεριφοράς.

3. Πρέπει να προσπαθήσουν να παραβρίσκονται σε αγώνες.

4. Αν παρατηρήσουν να ασκείται bullying να γνωστοποιούν το θέμα στον προπονητή, άλλους γονείς ή διοικητικά μέλη.

Ας μείνουμε κοντά στα παιδιά μας και ένα είναι σίγουρο ...ότι ο υγιής αθλητισμός καταπολεμά τα φαινόμενα Bullying

Κώστας Τσάδαρης - Coach          
coachtsadaris.blogspot.gr
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου