Άσκηση και μπάνια κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης;

Είναι καλό να κινούμαι κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης;
Γενικά η κίνηση ωφελεί στην εγκυμοσύνη, αρκεί να μην είναι κουραστική. Η σωματική κόπωση στην εγκυμοσύνη πρέπει να αποφεύγεται, διότι εκτός των άλλων εμποδίζει την καλή αιμάτωση του πλακούντα που είναι απαραίτητη για την καλή τροφοδοσία του εμβρύου.
Το κολύμπι ως άσκηση επηρεάζει θετικά την εγκυμοσύνη;Το κολύμπι είναι μια πολύ καλή άσκηση για το σώμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Γυμνάζονται όλα τα μέρη του σώματος χωρίς να υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.
Η γυναίκα δεν αισθάνεται το βάρος του σώματος της λόγω της άνωσης του νερού, η σπονδυλική στήλη και οι αρθρώσεις δεν επιβαρύνονται.
Οι κινήσεις μέσα στο νερό ωφελούν πολλαπλά. Προφυλλάσσουν από φλεβίτιδες, κιρσούς, πόνους στη μέση και δυναμώνουν το μυϊκό σύστημα.
Κατά κανόνα επιτρέπονται όλα τα είδη κολύμβησης αρκεί να γίνονται χωρίς ιδιαίτερη σωματική κούραση.
Ασφαλώς δεν επιτρέπονται βουτιές από ψηλά ή άλλες ακραίες καταστάσεις. Εάν δεν είστε συνηθισμένες στο κολύμπι τότε μπορείτε να αρχίσετε ήπια τις πρώτες φορές πέντε ως δέκα λεπτά. Στη συνέχεια, ανεβαίνετε σιγά σιγά μέχρι 20 λεπτά, 3 φορές την εβδομάδα.
Γιατί είναι σημαντικό να είναι καθαρή η θάλασσα;
Λοιμώξεις του κόλπου (κολπίτιδες) είναι αρκετά συχνές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Η άμυνα του κολπικού βλεννογόνου είναι κάπως μειωμένη, λόγω της επίδρασης των ορμονών της εγκυμοσύνης, έτσι εύκολα αναπτύσσονται κολπίτιδες που οφείλονται κυρίως σε μύκητες.
Η θεραπευτική αντιμετώπισή τους δεν είναι δύσκολη και το έμβρυο δεν επηρεάζεται. Κάποιοι έχουν επιφυλάξεις για το κολύμπι τις τελευταίες έξι εβδομάδες προ του τοκετού, κυρίως για τον φόβο των κολπικών λοιμώξεων.
Σημασία έχει η θάλασσα να είναι καθαρή για να μην υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Οι πισίνες υποτίθεται ότι είναι ελεγμένες και καλώς εχόντων των πραγμάτων δεν θα πρέπει να υπάρχει πρόβλημα. Εν τούτοις, πρέπει κανείς να είναι πληροφορημένος, προηγουμένως για την καθαρότητα του νερού της θάλασσας ή της πισίνας.
Σε κάθε εγκυμοσύνη ισχύουν τα ίδια δεδομένα για την άσκηση στη θάλασσα;
Αυτά βέβαια ισχύουν για εγκυμοσύνες με ομαλή πορεία. Σε προβληματικές εγκυμοσύνες, αλλάζουν τα δεδομένα και πρέπει να ακολουθούνται σωστά οι οδηγίες του Γυναικολόγου.
Σε ό,τι αφορά την ηλιοθεραπεία, εδώ στις μεσογειακές χώρες, όπου η ηλιοφάνεια είναι πολύ μεγάλη, ο ήλιος που είναι πηγή ζωής μπορεί να γίνει ιδιαίτερα επικίνδυνος.
Συμβουλές για την έκθεση στον ήλιο και τη χρήση αντηλιακού
Το δέρμα της εγκύου είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο, λόγω ορμονικών επιδράσεων της εγκυμοσύνης. Ένα υποαλλεργικό αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας είναι απαραίτητο για την προστασία του δέρματος. Αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο τις μεσημβρινές ώρες που οι ακτίνες είναι κάθετες (11 π.μ. – 3 μ.μ.) και προτιμάτε τις πρωινές ή τις απογευματινές ώρες. Κυκλοφορείτε με καπέλο ώστε να προστατεύετε το δέρμα το προσώπου. Το αντηλιακό να τοποθετείται μισή ώρα πριν από την έκθεση στον ήλιο και να επαναλαμβάνεται κάθε δύο ώρες το αργότερο.
Τελειώνοντας…
Με την ευκαιρία θα ήθελα να τονίσω ότι μερικά είδη σπορ θα έπρεπε να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, εκείνα δηλαδή που μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμό από πτώση ή επιβαρύνουν τις αρθρώσεις π.χ. τζόκινγκ, ιππασία, σκι και τα σχετικά.
πηγή childit.gr
Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου