Καλλιόπη Γραμμένου "Πρόβα ζωής'' είναι καθετί που κάνουν μέσα από τα παραμύθια .



Η Καλλιόπη Γραμμένου είναι εκπαιδευτικός, συγγραφέας, δημοσιογράφος και εμψυχώτρια. 'Τρέφει'' μέσα της το ''μικρόβιο'' της αστείρευτης μάθησης , της περιέργειας της ανακάλυψης με την όσφρηση του νέου , του πρωτότυπου. Ο απίστευτος δυναμισμός , η αγάπη  και η ευαισθησία της συγγραφέως βρίσκουν το απόλυτο συνταίριασμα στη γραφή της ενσαρκώνοντας όμορφες ιστορίες για τους μικρούς μας φίλους που ξεκλειδώνουν τα αθώα παιδικά συναισθήματα. 


Ποια εσωτερική ανάγκη συντρέχει ώστε να μετουσιώνετε τις σκέψεις σας σε δημόσιο λόγο και να τις μοιράζεστε με ένα ευρύτερο κοινό;

Εσωτερική ανάγκη ή «μικρόβιο» θα το έλεγα, της περιέργειας, της μάθησης, του ξεχωριστού και του πρωτότυπου…
Μου αρέσει να ψάχνω, να ανακαλύπτω και στη συνέχεια να το μυρίζομαι…





Η σελίδα  aylogyrosnews αποτελεί σημαντική ενασχόληση για εσάς; Ποιος είναι ο στόχος σας; Ποια η ανταπόκριση του βιβλιοφιλικού κοινού;

Όσο για τον Aylogyro News είναι ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μου.
Ο στόχος του είναι να ενημερώνει για ότι ακούγεται και ότι λέγεται, να δίνει χώρο σε νέους δημιουργούς να προβάλουν και να παρουσιάσουν  το έργο τους.
Όσο για το κοινό που το επισκέπτεται βιβλιοφιλικό ή μη, καθημερινά αυξάνεται, μιας και ως κύριο στόχο έχουμε την πλήρη και σωστή ενημέρωση.



Ποιο ήταν το έναυσμα για τη  συγγραφή του  έργο   σας "Τα φτερωτά Σανδάλια του μικρού Παυσανία" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΙΑΜΒΟΣ.

Η αγάπη μου για τη χώρα μας, τη μυθολογία μας, τον πολιτισμό μας, τα ήθη και έθιμα του τόπου μας, η δίψα για μάθηση και μετάδοσή της. Η γεωγραφία και η ιστορία στο μυαλό των παιδιών, αλλά και πολλών ενηλίκων είναι μια πολύχρωμη «σαλάτα».  Διασκορπισμένες γνώσεις, που κυρίως αυτό οφείλετε στο ότι διδασκόμαστε την ιστορία και τη γεωγραφία αφαιρετικά και χωρίς να δίνουμε την πρέπουσα σημασία.

Τα παραμύθια ειπωμένα από τον παππού κατέχουν ξεχωριστή θέση στον ψυχικό κόσμο των παιδιών. Ποια η προσωπική σας τοποθέτηση;

Φυσικά. Η πείρα, η γνώση, ο άπλετος ελεύθερος χρόνος, είναι κάποια από τα στοιχεία που βοηθούν και συμβάλουν στο να ειπωθεί ένα παραμύθι από τον παππού. Ή ακόμα να διηγηθεί στα εγγόνια του ιστορίες από τα παλιά, περιπέτειές του, να τους μιλήσει για τα δικά του παιδικά χρόνια, για πράγματα που έχουν χαθεί στις μέρες μας. Να μεταφέρει την γνώση του στα παιδιά, γιατί έτσι μεταφέρει και την ιστορία, την κουλτούρα, την νοοτροπία ολόκληρου πολιτισμού ενός τόπου. Είναι μια σχέση που βοηθάει στο ψυχικό κόσμο και των δυο, αμφίδρομη, ουσιαστική, εμπιστοσύνης και αποδοχής. Το θέμα είναι κατά πόσο κάποιο παιδί στις μέρες μας ακούει τον παππού ή τον απορρίπτει  και τον βάζει στο περιθώριο.



Είναι τα παραμύθια μια πρόβα ζωής για τους μικρούς μας αναγνώστες;

«Πρόβα ζωής» είναι το καθετί  που κάνουν, μέσα από τα παραμύθια, όπως είχε πει και ο  γνωστός σουηδός σκηνοθέτης Ίνγκμαρ Μπέργκμαν: η διαφορά ανάμεσα στο ψέμα και το παραμύθι είναι ότι το ψέμα (είτε το λες στους άλλους είτε στον εαυτό σου) σε βοηθά να υπεκφεύγεις τις δυσκολίες της ζωής, ενώ το παραμύθι να τις αντιμετωπίζεις.

 Ποια μηνύματα θέλετε να περάσετε μέσα από το συγγραφικό σας  έργο στους μικρούς μας φίλους;

Κάθε παραμύθι γράφετε για να περάσει κάποια μηνύματα στα παιδιά. Ανάλογα με το θέμα και τα μηνύματά του.
Στο βιβλίο μου «Τα φτερωτά σανδάλια του μικρού Παυσανία» τα μηνύματα που παίρνει ο μικρός αλλά και μεγάλος, είναι η θαλπωρή και η ζεστασιά της παραδοσιακής ελληνικής οικογένειας, η αγάπη και ο σεβασμός στην τρίτη ηλικία, η υπομονή, η υπακοή και η ανεκτικότητα, ο ανεκτίμητος γεωφυσικός πλούτος της Ελλάδας μας και της μυθολογίας μας, η ανάδειξη της κουλτούρας και του πολιτισμού μας.

 Πόσο εύκολο/ δύσκολο είναι να γράψει κάποιος ένα παιδικό βιβλίο;

Δεν είναι καθόλου εύκολο, αν θες να χαρακτηρίζεται «κατάλληλο». Ο συγγραφέας οφείλει και πρέπει να μπορεί να κατέβει από το όποιο επίπεδο που μπορεί να έχει ή προβλήματα, στα χαρούμενα, ξένοιαστα παιδικά χρόνια, στο λεξιλόγιο, στις συνήθεις, στις ευαισθησίες, στα ενδιαφέροντα, στις προτιμήσεις  των παιδιών. Να γίνει ένα μαζί τους.
Οφείλει πρώτα να σκεφτεί σε ποια ηλικία απευθύνεται και μετά να γράψει ανάλογα με τις γλωσσικές ικανότητες, το λεξιλόγιο, τις εμπειρίες του παιδιού, να του δώσει τροφή για σκέψη, για πνευματική και   συναισθηματική κάλυψη. Και στο τέλος να ξέρει πάντα όποιο και να είναι το θέμα του ότι το μήνυμα πρέπει να είναι ελπιδοφόρο.
Έτσι ώστε το ανάγνωσμα που έπλασε να ικανοποιεί αισθητικά, γλωσσικά, ηθικά το παιδί στη συγκεκριμένη ηλικία που απευθύνεται.

 Τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνει ένας εκπαιδευτικός ή γονιός για να αγαπήσει το παιδί το βιβλίο;

Να αφήσει το παιδί να επιλέξει τι θέλει να διαβάσει. Είναι πολύ σημαντικό να δίνει χώρο στην επιλογή. Το θέμα είναι να διαβάσει, το οτιδήποτε όμως, αν κάνει την αρχή η μαγεία του βιβλίου θα το συνεπάρει και θα αρχίσει να αναζητά και άλλα αναγνώσματα.

 Ποια είναι τα κριτήρια για να επιλέξει ένας γονιός κατάλληλα βιβλία για μικρά παιδιά;

Τα δυο βασικά κριτήρια είναι η ηλικία και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. Με οδηγό αυτά κοιτάζουν εικονογράφηση, όγκο κειμένου, θεματική ενότητα, τρόπο γραφής συγγραφέα…
Ένας πολυσυζητημένος  τίτλος, ένας «διάσημος» συγγραφέας, ένας μεγάλος ή γνωστός εκδοτικός δεν είναι απαραίτητα εγγύηση για την σωστή επιλογή.



 Πιστεύετε ότι τα παιδικά πονήματα απευθύνονται μόνο στα παιδιά ή και στους γονείς τους;

Εννοείτε πρώτα στους γονείς. Θα ακουστώ λίγο απόλυτη σ΄ αυτό…
Αλλά οι γονείς δεν είναι αυτοί που βάση της εμπειρίας τους, επιλέγουν τι θα φάνε, τι ρούχα θα φορέσουν ανάλογα με την εποχή,  τι θα δουν στην τηλεόραση, αν κάποιο παιχνίδι είναι κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού τους ή όχι; Άρα για την πνευματική τροφή που τους δίνουν δεν πρέπει να είναι γνώστες; Πως επιλέγουν ένα βιβλίο χωρίς να ξέρουν τι λέει;
Και από την άλλη, αν οι ενήλικες διάβαζαν και παραμύθια ή παιδικά βιβλία, θα συνειδητοποιούσαν  ότι κάπου στην πορεία της ζωή τους κάτι έχασαν…

 Ποιο αισιόδοξο μήνυμα θα θέλατε να μοιραστείτε με το αναγνωστικό κοινό ;

Ζήστε! Χαμογελάστε στη ζωή και πείτε της ευχαριστώ για καθετί μικρό που σας χαρίζεται απλόχερα. Γίνεται για λίγο παιδιά…

Μαρία Χριστοδούλου

"Να ζεις να αγαπάς και να μαθαίνεις"!
Είμαι η Μαρία Χριστοδούλου Φιλόλογος στη Δημόσια Εκπαίδευση. Πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. Αγαπημένη μου φράση" Αν δεν υπάρχει έρωτας στην εκπαίδευση δεν υπάρχει εκπαίδευση ".Έλαβα μέρος σε εκπαιδευτικά σεμινάρια με θέμα  "Μαθησιακές δυσκολίες κ προβλήματα συμπεριφοράς". Έχω υλοποιήσει ως συντονίστρια προγράμματα Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Υπήρξα εισηγήτρια- συντονίστρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Συντονίστρια προγράμματος στο Ίδρυμα Βουλής των Ελλήνων και μέλος σε διάφορα πολιτιστικά προγράμματα. Ασπάζομαι το" Δια Βίου Μάθησης "δηλώνοντας συμμετοχή σε διάφορα προγράμματα. Παρακολούθησα σεμινάρια ψυχολογίας, ηλεκτρονικής τυπογραφίας, διαδραστικής τεχνολογίας. Έχω συμμετοχές σε επιστημονικά συνέδρια. Συμμετείχα σε  εξεταστικά κέντρα (Aνώτατο συμβούλιο επιλογής προσωπικού) και εξετάσεων πανελλήνιας εμβέλειας.
" Ατενίζω το μέλλον με αισιοδοξία κ προχωρώ"! 
 Αρχισυντάκτρια κ Αρθογράφος στο Femalevoice.gr κ σε άλλα site. 
Email Επικοινωνίας mariaxrixri@gmail.com

Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου