Ζηλεύω όσες κάνουν παιδιά ενώ εγώ όχι!





Πολλές γυναίκες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τη γονιμότητά τους πιάνουν τον εαυτό του να κοιτάζουν άλλες που έχουν παιδιά ή είναι έγκυες, με ζήλια.
Πολύ σύνηθες και αρκετά φυσιολογικό. Γι' αυτό ένα πράγμα που τονίζω όταν μου μοιράζονται με ενοχικό τόνο φωνής αυτό το συναίσθημά τους, είναι ότι η ενοχή δεν βοηθάει πουθενά. Αντιθέτως θα βοηθήσει να επιτρέψουν στον εαυτό τους να αισθανθεί οτιδήποτε κι αν είναι αυτό.
Θεωρούν αμαρτία ενώ εύχεσαι πραγματικά τα καλύτερα για την φίλη σου που περιμένει μωράκι, την ίδια στιγμή να νιώθεις θλίψη ή απογοήτευση για την απουσία από τη δική σου ζωή. Είσαι χαρούμενη για τη φίλη σου και στεναχωρημένη για σένα. Αν παραγκωνίσεις τα πιο δύσκολα σου συναισθήματα, αν τα ωθήσεις μακριά κάπου που να μην τα «βλέπεις» ή αν καλλιεργήσεις ενοχή για αυτά, δεν θα αλλάξει το γεγονός ότι είσαι αναστατωμένη. Είναι χρέος σου να σέβεσαι τα συναισθήματά σου, ιδίως αυτά που σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι έχεις χάσει τον έλεγχο του εαυτού σου. Το χρωστάς στον εαυτό σου να σου δείξεις κατανόηση για την αναστάτωση που βιώνεις λόγω αυτή της κατάστασης και για το ότι θα είναι δύσκολο (ή ίσως και απίθανο) να νοιώσεις χαρά για την φίλη σου την δεδομένη στιγμή.
apoboli
Μπορείς όμως να ανακουφιστείς από την ματαίωση και το αίσθημα της ζήλιας. Όχι με αυτό-μαστίγωμα αλλά πρώτον και κύριον, μιλώντας στην φίλη σου. Να είσαι ειλικρινής μαζί της και αυθεντική στη χαρά που αισθάνεσαι για εκείνη αλλά και στο συναίσθημα ζήλιας ταυτόχρονα. Όταν μιλάμε για τα συναισθήματα μας βοηθάμε τον εαυτό μας και όσους θέλουμε να μείνουν στο πλάι μας. Το πιο πιθανό είναι η φίλη σου να καταλάβει τι περνάς πραγματικά.
Αν κάποιες συνευρέσεις ή γιορτές είναι αρκετά επώδυνες για σένα, έχεις το δικαίωμα να επιτρέψεις στον εαυτό σου να μην παρευρεθείς. Θα βοηθήσει να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου όσον αφορά στον λόγο που δεν θα ήθελες να είσαι εκεί είτε αποφασίσεις να ενημερώσεις τον άνθρωπο που σε προσκάλεσε είτε απλά πεις ότι δεν θα μπορέσεις. Η αποστολή δώρου θα σε βοηθήσει να αποφύγεις συναισθήματα ενοχής.
Πολλές φορές ωφελεί η επικοινωνία και η διατήρηση σχέσης με γυναίκες που καταλαβαίνουν τι περνάς από προσωπική τους εμπειρία. Θα σε βοηθήσει στο να συνειδητοποιήσεις ότι δεν είσαι μόνη και ότι τα συναισθήματά σου είναι άκρως φυσιολογικά.
Το λάθος που πολλοί κάνουν να εστιάζουν όλη την προσοχή τους στο πρόβλημα – δηλαδή σε μία πτυχή της ζωής τους – είναι σημαντικό να το αποφύγεις ή έστω να το περιορίσεις, διότι με αυτό τον τρόπο εξαντλείσαι στην σκέψη αυτού του θέματος μόνο, ενώ άλλα κομμάτια της ζωής σου χρειάζονται την ενέργειά σου και κατά συνέπεια αδρανούν. Δώσε μέρος της προσοχής σου στην οικογένειά σου, στη δουλειά σου ή στα χόμπι σου. Δοκίμασε νέες δραστηριότητες που επίσης μπορούν να σε αποσπάσουν από το στρες και την απογοήτευση της υπογονιμότητας. Σαφώς και είναι σημαντικό να νοιώσεις τα συναισθήματα που γεννά αυτή η κρίση στη ζωή σου, αλλά θα βοηθήσει επίσης να επανασυνδεθείς με άλλα πιο ενθαρρυντικά κομμάτια της ζωής σου.
apolia mama
Ο αγώνας που κάνεις με την υπογονιμότητα ή ενώ βρίσκεσαι σε θεραπευτικό πρωτόκολλο, είναι αρκετά στρεσογόνος και χρονοβόρος. Είναι σημαντικό για σένα να έχεις ένα ασφαλές μέρος όπου νιώθεις άνετα να συζητάς όσα αισθάνεσαι και κάνεις, με επαγγελματία που μπορεί να καταλάβει τι ζεις και έχει την γνώση να σε βοηθήσει να κάνεις την όλη διαδικασία πολύ πιο διαχειρίσιμη. Να σε βοηθήσει να πάρεις κρίσιμες αποφάσεις όπως την συνέχεια ή διακοπή ή παύση της θεραπείας. Ο επαγγελματίας ψυχικής υγείας πρέπει να έχει εξειδίκευση σε θέματα υπογονιμότητας ώστε να γνωρίζει εκτενώς κάθε ιατρική λεπτομέρεια και ταυτόχρονα να μπορεί να σε βοηθήσει να λειτουργήσεις ορθολογιστικά και με γνώμονα τις αληθινές επιθυμίες σου.
Ένα από τα δυσκολότερα κομμάτια της υπογονιμότητας είναι η αίσθηση ότι έχεις χάσει εντελώς τον έλεγχο του σώματός σου. Το μόνο βέβαιο είναι ότι μπορείς να ελέγξεις την αντίδρασή σου επικοινωνώντας τις ανάγκες σου σε φίλους, βλέποντας ειδικό ψυχικής υγείας και εστιάζοντας σε άλλες πτυχές της ζωής σου. Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν να συνειδητοποιήσεις ότι έχεις αρκετό έλεγχο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Θα σε ανακουφίσει να θυμάσαι ότι το πρόβλημα με τη γονιμότητα που βιώνεις δεν είναι κάτι για το οποίο ευθύνεσαι και ότι είναι υποχρέωσή σου στον εαυτό σου να βρεις θετικότητα και καταφύγιο πίσω στη ζωή σου. Αν σου φαίνεται πραγματικά δύσκολο να το διαχειριστείς μόνη σου, μίλησε σε ειδικό άμεσα. Παρ' όλο που είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή της ζωής σου, θα να νοιώσεις καλύτερα και θα την ξεπεράσεις βγαίνοντας από όλο αυτό πιο δυναμωμένη.
πηγή mothersblog.gr

Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου