Τα οφελη του water aerobic


Η σωματική άσκηση μέσα σε νερό έχει πολλά πλεονεκτήματα για το σώμα μας. Η ιδιότητα της άνωσης μας επιτρέπει να κάνουμε ασκήσεις οι οποίες μας φαίνονται πολύ πιο δύσκολες στην ξηρά και η αντίσταση μέσα στο νερό τονώνει τους μύες μας. Το νερό μας κρατάει δροσερούς κατά τη διάρκεια της γυμναστικής με αποτέλεσμα να μην ιδρώνουμε.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του water aerobic είναι ότι αποτελεί μια καρδιαγγειακή άσκηση ενώ παράλληλα βελτιώνει τη μυϊκή τόνωση. Όλοι μπορούν να κάνουν water aerobic. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι είναι μια άσκηση μόνο για ανθρώπους μεγάλης ηλικίας ή για εκείνους που δεν έχουν καλή φυσική κατάσταση. Ακόμη και εκείνοι που προπονούνται για το μαραθώνιο είναι καλό να κάνουν water aerobic γιατί αυξάνει την ευλυγισία και βοηθάει την αποφυγή τραυματισμών.

Το κλασσικό aerobic επικεντρώνεται στους μύες του κάτω μέρους του σώματος. Το αποτέλεσμα είναι να δυναμώνουν οι γλουτοί, οι μηροί και τα πόδια, αλλά οι μύες του άνω μέρους να μην γυμνάζονται το ίδιο.

Αντίθετα, η άσκηση μέσα στο νερό προσφέρει 12 με 14% περισσότερη αντίσταση απ’ ότι ο αέρας, συνεπώς οι μύες γυμνάζονται περισσότερο μέσα στο νερό. Επίσης, η γυμναστική στο νερό δεν συνοδεύεται από πίεση στις αρθρώσεις και πόνους στους μύες, όπως συχνά συμβαίνει στις ασκήσεις ξηράς.


Οι ασκήσεις στο κλασσικό aerobic μπορεί να του φανούν δύσκολες σε κάποιον που κάνει πρώτη φορά, κυρίως τα ανοίγματα κλπ. Η έλλειψη ευλυγισίας όμως δεν αποτελεί πρόβλημα για τις ασκήσεις που γίνονται μέσα σε νερό. Και σε αυτή την περίπτωση, η ιδιότητα της άνωσης είναι αυτή που βοηθάει. Είναι πιο εύκολο να πραγματοποιήσουμε πλήρη κίνηση των αρθρώσεών μας μέσα στο νερό χωρίς να τους ασκήσουμε πίεση. Γι’ αυτό το λόγο οι ασκήσεις στο νερό είναι ιδανικές για ανθρώπους που έχουν αρθρίτιδα, για εκείνους που είναι υπέρβαροι, για όσους έχουν προβλήματα στη μέση ή για εκείνους που έχουν περάσει εγκεφαλικό.

Το water aerobic προσφέρει εκγύμναση όλου του σώματος, η οποία θυμίζει το κλασσικό aerobic από άποψη κινήσεων, όπως τα βήματα και τα steps. Η διαφορά τους είναι ότι στο water aerobic μπορούμε να κάνουμε επί τόπου jogging ενώ το νερό βρίσκεται στο ύψος του στήθους μας. Το αποτέλεσμα είναι να μας προσφέρει μια καλή καρδιαγγειακή άσκηση και παράλληλα να ενδυναμώνονται οι μύες.

Εκτός από water aerobic υπάρχουν και άλλα ήδη ασκήσεων που έχουν «υγρή» παραλλαγή, όπως aqua yoga ή aqua pilates ή αλλιώς poolates. Αυτά τα προγράμματα βοηθούν τη βελτίωση της ευλυγισίας. Επιπλέον, οι ασκήσεις μέσα σε νερό συμβάλουν σε 30% μεγαλύτερη καύση θερμίδων απ’ ότι οι αντίστοιχες ασκήσεις στη στεριά. Τέλος, το water aerobic προσφέρει οφέλη και στην πνευματική και ψυχική μας υγεία. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο λαμβάνει χώρα η άσκηση, δηλαδή το νερό, ανακουφίζει από το στρες και την ένταση και οι μύες χαλαρώνουν μέσα στο νερό.

kalikardia.gr
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου