Ξέρεις τι να φας μετά την προπόνησή σου;



Σήμερα λοιπόν όπως καταλάβατε πήγα γυμναστήριο και για αυτό και αποφάσισα να σας μιλήσω για το τι μπορούμε να φάμε μετά από μία προπόνηση... Πιστεύω πως είναι και αυτό ένα πολύ σημαντικό γεύμα ειδικά για εσάς που ψάχνετε συνεχώς να βρείτε εύκολες υγιεινές λύσεις.
Κάνοντας γυμναστική λοιπόν, ο οργανισμός καίει πολλές θερμίδες (αυτό είναι κάτι πολύ γνωστό...). Επίσης, όλοι μας νιώθουμε '"φουλ" πεινασμένοι και κουρασμένοι μετά το γυμναστήριο ή την προπόνηση (αν δε νιώθετε έτσι, τότε κάτι δεν έχετε κάνει καλά!!).  Γι' αυτό, είναι απαραίτητο να φάμε κάτι όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γίνεται αφ’ ότου τελειώσουμε τη γυμναστική μας. Το γεύμα μετά την άσκηση, πέρα του ότι πρέπει να είναι όσο πιο υγιεινό γίνεται, βοηθάει τον οργανισμό να αναπληρώσει το μυϊκό γλυκογόνο (βασική πηγή ενέργειας ειδικά για τους ανθρώπους που γυμνάζονται πολύ), ισορροπεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και δίνει ενέργεια και πάλι στον οργανισμό. Σήμερα, θα σας πω αναλυτικά ποια γεύματα μου αρέσει να τρώω μετά την προπόνηση μου, αλλά και γιατί έχω επιλέξει αυτά τα συγκεκριμένα φαγητά.
Τορτίγιες ολικής με τυρί cottage αβοκάντο και καπνιστό σολομό
Πέρα του ότι λατρεύω τον σολομό, αυτό το γεύμα είναι ταυτόχρονα υπέροχο και εύκολο να φτιαχτεί... Πλούσιο σε πρωτεΐνη μιας και περιέχει cottage τυρί και σολομό, αλλά και σε καλά λιπαρά από το ελαιόλαδο, το αβοκάντο και τον σολομό. Είναι ο τέλειος συνδυασμός θρεπτικών συστατικών για να μας κάνει να νιώσουμε χορτάτοι μετά την άσκηση, να ξαναγεμίσουμε τις μπαταρίες μας και να προστατεύσουμε τους μύες μας ούτως ώστε να αποφύγουν κάποιον τραυματισμό. Επίσης, οι τορτίγιες ολικής περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες από τις τορτίγιες σιτάλευρου και μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα, με αποτέλεσμα να μη φάμε παραπάνω από όσο ο οργανισμός πραγματικά χρειάζεται.
Flapjacks με σιρόπι σφενδάμου, αποξηραμένα βερίκοκα cranberries κολοκυθόσπορο και τζίντζερ
Κι αυτό το γεύμα είναι πολύ πολύ εύκολο να φτιαχτεί και είναι κάτι που μπορείτε να πάρετε μαζί σας στο γυμναστήριο και να φάτε κατευθείαν αφού τελειώσετε τη γυμναστική. Τα αποξηραμένα cranberries - βερίκοκα και το σιρόπι σφενδάμου -τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακα- συμβάλλουν και αυτά στην αναπλήρωση του μυϊκού γλυκογόνου, ενώ δίνουν μια υπέροχη γλυκιά γεύση στη μπάρα. Το τζίντζερ είναι κι αυτό ένα υλικό που μου αρέσει πολύ να προσθέτω στις συνταγές μου μιας και υπάρχουν θετικές ενδείξεις ότι βοηθάει στη μείωση του πόνου ή τραυματισμού των μυών και των αρθρώσεων.  Επίσης, φαίνεται να βελτιώνει και τη διαδικασία της πέψης. Ο κολοκυθόσπορος αποτελεί και αυτός καλή πηγή πρωτεΐνης και καλών λιπαρών... σε περίπτωση όμως που θέλετε να προσθέσετε λίγη παραπάνω πρωτεΐνη μπορείτε να συνδυάσετε αυτή τη μπάρα με ταχίνι ή φιστικοβούτυρο!.
Φαλάφελ με σπόρους σουσάμι κάρδαμο ταχίνι πίτες ολικής
Αν δεν το έχετε δοκιμάσει θα σας σύστηνα να το κάνετε επί τόπου. Περιέχει ρεβίθια, ηλιόσπορους, ταχίνι και σπόρους chia (''φουλ'' πρωτεΐνη και καλά λιπαρά δηλαδή!). Αποτελεί και αυτό τον τέλειο συνδυασμό γεύματος για μετά την άσκηση. Πιο συγκεκριμένα, τα ρεβίθια είναι πλούσια σε μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και βιταμίνη Κ, τα οποία βοηθούν στο ''χτίσιμο'' και στη συντήρηση ενός υγιούς μυοσκελετικού συστήματος. Οι έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με τα ρεβίθια δείχνουν ότι οι φυτικές ίνες που εμπεριέχονται σε αυτά βοηθάνε στη μείωση της κακής χοληστερόλης, στην ισορροπία του σακχάρου στο αίμα, στη μείωση των καρδιακών ασθενειών και συμβάλουν στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους. Ειδικά για τους φίλους μου τους χορτοφάγους, αυτό το γεύμα είναι τέλειο - όχι μόνο για να το δοκιμάσετε μετά τη γυμναστική αλλά και για να το προσθέσετε στην καθημερινότητα σας.
Προσωπικά, θεωρώ ότι και τα τρία αυτά γεύματα είναι κατάλληλα για μετά την άσκηση, όχι μόνο γιατί είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία αλλά και γιατί είναι πλούσια σε γεύση. Για δοκιμάστε τα και εσείς και πείτε μου αν νιώθετε τόσο χορτάτοι όσο εγώ!

πηγή itrofi.gr
Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου