Ο υπερβολικός φόρτος των σχολικών εργασιών...

Της Ευαγγελίας Φράγκου

Ερχόμενη σε επαφή, καθημερινά, με παιδιά προσχολικής, αλλά και σχολικής ηλικίας, παρατηρώ ένα φαινόμενο που ανησυχεί και πολλές φορές αγχώνει αρχικά τους γονείς και μετέπειτα τα ίδια τα παιδιά... Αναφέρομαι στον μεγάλο φόρτο σχολικών εργασιών και εργασιών για το σπίτι.

Πολύ πιθανό, αυτό να συμβαίνει στη μειοψηφία των σχολείων, αλλά δεν παύει να συμβαίνει και να συζητιέται από τους γονείς αρκετά συχνά. Προσωπικά δεν είμαι ούτε υπέρ αυτού, ούτε κατά. Επιθυμώ και προσπαθώ ως εκπαιδευτικός να ακολουθώ τη μέση οδό, η οποία αποφέρει συνήθως τον καλύτερο καρπό.

Επί της ουσίας...

Βρέθηκα, πρόσφατα, σε ένα φιλικό σπίτι και μιλώντας με τη μαμά του κοριτσιού που είναι στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, μου έδειξε το επαναληπτικό της μικρής σε συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο αποτελούνταν από 3 φύλλα των δύο σελίδων το καθένα, σύνολο δηλαδή 6 σελίδες... Μου εκμυστηρεύτηκε ότι το παιδί βλέποντας το τόσο μεγάλο επαναληπτικό φυλλάδιο, πανικοβλήθηκε και φυσικά δεν το τελείωσε μέσα στη διδακτική ώρα, αλλά το συνέχισε στο σπίτι, όπως και άλλα παιδιά. Την επόμενη μέρα η μικρή ξύπνησε αγχωμένη και με άρνηση για το σχολείο κάτι που φυσικά στενοχώρησε και τους γονείς.


Μπροστά σε παρόμοια κατάσταση βρέθηκα άλλη μια μέρα, όταν ένα ξαδερφάκι μου, μου έδειξε, απελπισμένο, την αντιγραφή της επόμενης ημέρας, η οποία έφτανε σχεδόν μία σελίδα και του πήρε αρκετή ώρα για να γραφθεί. Ήταν κουρασμένος και απογοητευμένος από το σχολείο (απ' ότι μου είπε ο ίδιος).

Θεωρώ, λοιπόν, ότι πολλές φορές με την πληθώρα ασκήσεων και φυλλαδίων, κουράζουμε τους μικρούς μαθητές και χάνεται η ουσία της μάθησης και της εκπαίδευσης. Είμαι υπέρ των επαναληπτικών και των επιπλέον ασκήσεων εμπέδωσης για το σπίτι, αλλά ως ένα σημείο. Ο υπερβολικός φόρτος των σχολικών εργασιών δεν αποφέρει πάντα καρπό... Όταν το παιδί αγχώνεται, κουράζεται και ανησυχεί, δεν αποδίδει σωστά και ποιοτικά.

Συμπερασματικά...

Όπως σε όλες σχεδόν τις καταστάσεις της ζωής μας, έτσι κι εδώ χρειάζεται σωστός χειρισμός και μέτρο!
Με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ πιθανό να δούμε τους μικρούς μας φίλους να εξελίσσονται πνευματικά και μαθησιακά, όντας χαρούμενοι, ευχαριστημένοι και κεφάτοι για το σχολείο!


Φράγκου Ευαγγελία, Νηπιαγωγός


Απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια και ημερίδες της Ειδικής Αγωγής και της Αναπτυξιακής Εκπαίδευσης σχετικά με την Παθολογία της Γλώσσας, τις Μαθησιακές Δυσκολίες, τη Δυσλεξία, τον Αυτισμό και τη Γραφή Τυφλών Braille. Εργάστηκα σε ορισμένα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία και ασχολήθηκα εκτενέστερα με τη δημιουργική απασχόληση παιδιών μικρής ηλικίας και τη μελέτη παιδιών κυρίως στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Βοηθός Αρχισυνταξίας και αρθρογράφος κυρίως παιδαγωγικού αλλά και ευρύτερου περιεχομένου στο Femalevoice.gr

Email επικοινωνίας: evanzelyn@hotmail.com


Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου