Γιατί το κλάμα μας κάνει καλό!


Το κλάμα και το γέλιο είναι δεμένα μαζί σε ένα κοινό σάκο. Στη μια άκρη είναι το γέλιο και στην άλλη το κλάμα. Εξαρτάται ποια άκρη θα αδράξεις. Οι ερευνητές έχουν αρχίσει να μελετούν την επιστήμη του κλάματος σε μια προσπάθεια να καταλάβουν τι ακριβώς σημαίνουν τα ανθρώπινα δάκρυα σε ότι αφορά τη ψυχολογία μας. Και μαντέψτε τι ανακάλυψαν. Το κλάμα όχι μόνο είναι ωφέλιμο για την υγεία μας, αλλά επίσης βοηθάει τη ψυχολογία μας.

Το κλάμα είναι μέρος της ανθρώπινης έκφρασης. Παρέχει ένα αποτελεσματικό φίλτρο για τις ανησυχητικές σκέψεις και τα ενοχλητικά γεγονότα. Ενώ σε αντίθετη περίπτωση όταν δεν εκφράζουμε αυτά που νιώθουμε, μπορεί να οδηγηθούμε σε μακροχρόνια ψυχολογικά προβλήματα.

Εδώ είναι τρεις λόγοι για τους οποίους πρέπει να αφήσετε τα δάκρυα να ρέουν:

Το κλάμα ανακουφίζει από το στρες

Τα δάκρυα είναι θεραπευτικά και το κλάμα είναι καθαρτικό. Τριάντα χρόνια πριν, ένας βιοχημικός διαπίστωσε ότι τα συναισθηματικά δάκρυα συμβάλουν σε κάποιες ορμονικές αλλαγές, ενώ μη συναισθηματικά δάκρυα (π.χ. δάκρυα από το ψιλοκομμένο κρεμμύδι) δεν φέρνουν καμία αλλαγή. Αυτό υποδηλώνει ότι όταν κλαίμε για κάτι που μας συνέβη, δημιουργούνται πολλές φυσιολογικές και ψυχολογικές αλλαγές στο σώμα μας.

Τα δάκρυα εξυπηρετούν ένα σημαντικό σκοπό: μας βοηθάνε να απαλλαγούμε από τις ορμόνες του στρες και μας χαλαρώνουν. Η φυσική διαδικασία του συναισθηματικού κλάματος περιλαμβάνει μυϊκούς σπασμούς, γρήγορη αναπνοή και δάκρυα, τα οποία αυξάνονται και στη συνέχεια υποχωρούν. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, το σώμα χαλαρώνει και αποκτάει ένα αίσθημα απελευθέρωσης.

Το κλάμα δημιουργεί ψυχική αντοχή

Το κλάμα είναι ένας τρόπος να αναγνωρίσετε τα συναισθήματά σας και να τα αντιμετωπίσετε. Αποφεύγοντας ή αγνοώντας τα αρνητικά συναισθήματα μπορεί να είναι επιζήμιο για την ψυχική σας υγεία και μπορεί να οδηγήσει σε άγχος και καταθλιπτικές διαταραχές. Επίσης το κλάμα μπορεί να βοηθήσει ώστε να μη χρησιμοποιηθούν άλλοι επιζήμιοι μηχανισμοί άμυνας, όπως η κατάχρηση ουσιών, ο αλκοολισμός και οι άσκημες συμπεριφορές.  Αντιμετωπίζοντας και αγκαλιάζοντας τα συναισθήματά σας και επιτρέπετε στον εαυτό σας να κλαίει για χάρη της ψυχικής σας υγείας και αυτό είναι πολύ σημαντικό και απαιτεί θάρρος.

Το κλάμα σας βοηθά να θεραπευτείτε

Ο καθηγητής Roger Baker από το Πανεπιστήμιο του Bournemouth πιστεύει ότι το κλάμα είναι μια διαδικασία που μειώνει τα συναισθήματα από τις τραυματικές εμπειρίες.  Όταν κλαίτε είναι σα να ξεκινάτε μια θεραπευτική διαδικασία. Με τα δάκρυα ξεκινάει η ανάκαμψή σας.

Το κλάμα έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα. Όχι, δεν λύνει το πρόβλημά, ούτε αλλάζει την κατάσταση ή επιστρέφει τους ανθρώπους πίσω στη ζωή σας. Αλλά μας παρέχει μια συναισθηματική διέξοδο,  ξεκινάει τη διαδικασία επούλωσης, ανακουφίζει από το άγχος και στο τέλος γινόμαστε πιο δυνατοί. 

jenny.gr
Share on Google Plus

About Χριστινα Καραπετσανη

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου