Ασθένειες και διατροφή



Όσο και να μην θέλουμε να το πιστέψουμε χειμώνιασε και μαζί με το κρύο, τις βροχές και τα χιόνια έρχονται και οι ασθένειες του χειμώνα. Γρίπη, μπουκωμένη μύτη, καταρροή και πολλά άλλα. Το ερώτημα είναι: « Επηρεάζει η διατροφή μας την δράση του ανοσοποιητικού μας;» Η απάντηση είναι ένα μεγάλο ΝΑΙ. Για να είμαστε ακριβείς η διατροφή μαζί με τους περιβαλλοντικούς παράγοντες είναι αυτοί που επηρεάζουν περισσότερο το ανοσοποιητικό μας.
Έρευνες έχουν δείξει πως ένας ανθυγιεινός τρόπος ζωής και διατροφής αυξάνει την πιθανότητα να ασθενήσει ένα άτομο κατά την διάρκεια των χειμερινών μηνών. Μία διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη και ελάχιστη ποσότητα φυτικών ινών, «βαραίνει» το ανοσοποιητικό μας σύστημα και το κάνει να υπολειτουργεί.
Αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, στις 5-7 μερίδες ημερησίως, μας δίνει τις απαραίτητες για την λειτουργία του ανοσοποιητικού βιταμίνες και επιπλέον λαμβάνουμε επαρκείς φυτικές ίνες που βοηθούν στην καλή λειτουργία του παχέος εντέρου. Στην πραγματικότητα το λεπτό και παχύ έντερο μας αλληλεπιδρά με το ανοσοποιητικό μας και ένα γεμάτο από υποπροϊόντα του μεταβολισμού μας έντερο μειώνει και την λειτουργία του ανοσοποιητικού.
Καταναλώστε σε επαρκείς ποσότητες κρέας και ψαριών, ιδιαίτερα σε μορφή σούπας. Το κρέας είναι πηγή αμινοξέων και ψευδαργύρου, απαραίτητα συστατικά για την δόμηση αντισωμάτων και για την λειτουργία των Β λεμφοκυττάρων.
Πιείτε με μέτρο. Οι υπέρμετρη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών ρίχνει σε βαθύ ύπνο το ανοσοποιητικό μας 3 έως 5 μέρες μετά την κατανάλωση του.
Μειώστε την κατανάλωση ζάχαρης και αναψυκτικών που περιέχουν ζάχαρη, τα οποία φαίνεται να αποσυντονίζουν την δράση των λευκοκυττάρων.
Καταναλώστε επαρκή ποσότητα υγρών, είτε νερό είτε κάποιο αφέψημα. Η επαρκής ποσότητα υγρών βοηθούν στη καλύτερη διάλυση των ξένων ουσιών οι οποίες πρέπει να αποβληθούν από το αίμα μέσω των νεφρών και της διούρησης.
Κλείνοντας, υιοθετήστε έναν υγιή τρόπο ζωής. Κόψτε το κάπνισμα ή οτιδήποτε άλλο επιβαρύνει την υγεία σας και εντάξτε στη καθημερινότητα σας την φυσική δραστηριότητα, η οποία βοηθά επιπλέον στην εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού σας.

Φράντζας Χριστόφορος
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος
MSc. Βιοτεχνολογία-Ποιότητα Διατροφής & Περιβάλλοντος (Ειδικευθείς στο Σακχαρώδη Διαβήτη)
email: chris_fr@hotmail.gr
Facebook: Μίλησε μου για Διατροφή

Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου