Αντιμετωπίστε τα συμπτώματα της περιόδου με την διατροφή




Κάθε γυναίκα βιώνει διαφορετικά την έμμηνο ρύση της κάθε μήνα, παρόλο που ορισμένες ούτε καν που την καταλαβαίνουν, άλλες έχουν έντονους πόνους, με αποτέλεσμα να περνούν το μεγαλύτερο διάστημα το κρεβάτι, παίρνοντας παυσίπονα. Ο πόνος της περιόδου οφείλεται στην παραγωγή προσταγλανδινών, ορμονών που παράγονται από τη μήτρα. Οι μύες της μήτρας συσπώνται εξαιτίας της παραγωγής τους. Στην αρχή της περιόδου, το επίπεδο των προσταγλανδινών είναι υψηλό και στη συνέχεια μειώνεται. Γι΄ αυτό ο πόνος μειώνεται μετά τις πρώτες μέρες της περιόδου.

Τα κυριότερα συμπτώματα είναι τα παρακάτω:

Κοιλιακός πόνος και κράμπες
Ευαισθησία στην περιοχή του στήθους
Πονοκέφαλος
Πόνος στην πλάτη, στις αρθρώσεις και στους μύες
Αυξημένη όρεξη (λαχτάρα για φαγητό) για υδατάνθρακες και γλυκά
Αλλαγές στη διάθεση, εκνευρισμός, κόπωση, χαμηλή αυτοεκτίμηση
Προβλήματα ύπνου, πεπτικά προβλήματα
Κατακράτηση υγρών
Τι διατροφή να ακολουθήσω άραγε;

Οι παρακάτω διατροφικές συμβουλές σε συνδυασμό με επαρκή κατανάλωση νερού και φυσική δραστηριότητα, μπορεί να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τα συμπτώματα της περιόδου σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο:

Προτιμήστε τη Μεσογειακή Διατροφή στην οποία συστήνεται αυξημένη κατανάλωση ελαιόλαδου (μονοακόρεστων λιπαρών οξέων), ψαριών (ω-3 λιπαρών οξέων), φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και μη επεξεργασμένων δημητριακών για την μειωμένη εμφάνιση φλεγμονωδών αντιδράσεων που προκύπτουν από την περίοδο.
Επαρκή πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D φαίνεται ότι μειώνουν τα συμπτώματα της περιόδου.
Επαρκή πρόσληψη μαγνησίου είναι σημαντικό για την πρόσληψη των κραμπών.
Συνιστάται μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, με παράλληλη αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ  (επειδή μειώνει τα αποθέματα αυτών των βιταμινών).
Εντάξτε στη διατροφή σας άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα, όσπρια, άπαχο κρέας, φρούτα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μη επεξεργασμένα δημητριακά και άψητους – ανάλατους ξηρούς καρπούς.
Επιλέξτε τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (π.χ. καστανό ρύζι, κρίθινο παξιμάδι) ώστε να βοηθήσουν να περιορίσετε τις λιγούρες, την υπερκατανάλωση τροφής, να βελτιώσετε τη διάθεσή σας και διατηρηθούν τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα σε σταθερά επίπεδα.
Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα ανά ημέρα (2 κυρίως και 2-3 σνακ).
Περιορίστε την καφεΐνη, όπως το καφέ, το τσάι και τα αναψυκτικά τύπο cola.
Περιορίστε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών και τρανς λιπαρών οξέων.
Περιορίστε τη ζάχαρη και τα γλυκά.
Μειώστε την κατανάλωση αλατιού για την αποφυγή κατακράτησης υγρών και αυξήστε την κατανάλωση μπαχαρικών.
Επιπλέον μικρές συμβουλές για την αντιμετώπιση του πόνου:

Ασκηθείτε τακτικά, καθώς η σωματική άσκηση βοηθά στην οξυγόνωση του οργανισμού και στην κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα να μειώνονται αισθητά οι πόνοι.
Κάντε  ζεστά αφρόλουτρα/ντους ή  τοποθετήστε θερμά επιθέματα στο υπογάστριο, η ζέστη λειτουργεί καταπραϋντικά στον πόνο της περιόδου.
Αποφύγετε όσο γίνεται το στρες και ντυθείτε με άνετα ρούχα.
Κάντε μαλάξεις στην περιοχή  της κοιλίας (μασάζ).
Ξαπλώστε σε εμβρυϊκή ή πρηνή θέση.
Κοιμηθείτε αρκετά  πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου.

πηγή idiatrofi
Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.