Οι πλούσιες σε χολίνη τροφές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα μπορούσαν να ωφελήσουν τον εγκέφαλο του μωρού


Οι μέλλουσες μαμάδες γνωρίζουν ότι μια υγιεινή διατροφή ωφελεί τόσο τις ίδιες όσο και το μωρό τους. Νέα έρευνα υποδηλώνει τη σημασία της πρόσληψης αρκετής χολίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της δύναμης του εγκεφάλου του εμβρύου.

Πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου Cornell που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Journal of the Federal of American Societies for Experimental Biology FASEB, έδειξε ότι η κατανάλωση από την μητέρα τροφών πλούσιων σε χολίνη, όπως τα αυγά, το άπαχο κόκκινο κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά και τα όσπρια καθημερινά κατά το τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, βελτίωσε την ταχύτητα επεξεργασίας και την οπτικοακουστική μνήμη των παιδιών στις ηλικίες των 4, 7, 10 και 13 μηνών. Η συνιστώμενη ποσότητα χολίνης για τις έγκυες γυναίκες είναι 450 mg την ημέρα, όπως καθορίστηκε από το Food and Nutrition Board of the National Institute of Medicine.

Η χολίνη είναι μια σημαντική υδατοδιαλυτή θρεπτική ουσία για τον άνθρωπο. Είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των κυττάρων του σώματος, αλλά χρειάζεται επίσης για την παραγωγή ακετυλοχολίνης, ενός βασικού νευροδιαβιβαστή για τη μνήμη, τη διάθεση, τον έλεγχο των μυών και άλλων λειτουργιών στον εγκέφαλο και στο νευρικό σύστημα. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την έγκαιρη ανάπτυξη του εγκεφάλου. Ο οργανισμός μας μπορεί να παράγει μικρές ποσότητες χολίνης στο ήπαρ, αλλά όχι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες του, γι 'αυτό χρειαζόμαστε να παίρνουμε χολίνη και από τα τρόφιμα που τρώμε.

Ορισμένες τροφές είναι πλούσιες σε χολίνη όπως οι κρόκοι των αυγών, το άπαχο κόκκινο κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα σταυρανθή λαχανικά. Η χολίνη βρίσκεται επίσης στο μητρικό γάλα και προστίθεται στα περισσότερα βρεφικά παρασκευάσματα. Οι περισσότερες έγκυες γυναίκες καταναλώνουν λιγότερο από την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη των 450 χιλιοστογράμμων την ημέρα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Cornell χρησιμοποίησαν αυστηρό σχεδιασμό στη μελέτη αυτή για να δείξουν τα γνωστικά οφέλη στους απογόνους των εγκύων γυναικών που κατανάλωναν καθημερινά σχεδόν το διπλάσιο της συνηθισμένης ποσότητας χολίνης κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου της κύησης. Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έρευνας, 26 γυναίκες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες και όλες κατανάλωναν ακριβώς την ίδια δίαιτα. Η πρόσληψη χολίνης και άλλων θρεπτικών ουσιών ελέγχονταν αυστηρά. Οι μισές γυναίκες έλαβαν 480 mg χολίνης την ημέρα, λίγο περισσότερο από το επαρκές επίπεδο πρόσληψης, και οι υπόλοιπες πήραν 930 mg/ημέρα. Ενώ τα μωρά και των δύο ομάδων εμφάνισαν γνωστικά οφέλη, οι ταχύτητες επεξεργασίας των πληροφοριών ήταν σημαντικά ταχύτερες στους απογόνους της ομάδας των μητέρων που κατανάλωσαν 930 mg την ημέρα σε σύγκριση με την άλλη ομάδα. Αν και η μελέτη έγινε σε ένα μικρό δείγμα, υποδηλώνει ότι οι τρέχουσες συστάσεις για καθημερινή λήψη χολίνης μπορεί να μην είναι αρκετές για να παράγουν τις βέλτιστες γνωστικές ικανότητες στους απογόνους.

Η καθηγήτρια Marie Caudill δήλωσε: "Σε πειράματα που χρησιμοποιήσαμε ποντίκια, υπάρχει ευρεία συμφωνία ότι η συμπλήρωση της μητρικής διατροφής με πρόσθετες ποσότητες αυτής της μεμονωμένης θρεπτικής ουσίας έχει δια βίου οφέλη στη γνωστική λειτουργία των απογόνων. Η μελέτη μας παρέχει ορισμένα στοιχεία ότι παρόμοια αποτελέσματα υπάρχουν και στους ανθρώπους".

Φωτεινή Πουρνάρα
itrofi.gr
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.