Είναι αυτή η καλύτερη δίαιτα για τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση;


Οι πρόγονοί μας ως κυνηγοί-συλλέκτες έζησαν με αυτή τη χαμηλή γλυκαιμικά διατροφή και πολλοί άνθρωποι σήμερα τη χρησιμοποιούν για να παραμείνουν σε φόρμα. Μετά από μια νέα μελέτη, μερικοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι είναι η καλύτερη διατροφή για την εμμηνόπαυση.

Ποια είναι αυτή; Είναι η παλαιολιθική διατροφή ή Paleo diet. Ερευνητές από το Τμήμα Δημόσιας Υγείας και Κλινικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Umeå της Σουηδίας, διαπίστωσαν ότι αυτή η διατροφή μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες να διατηρήσουν την απώλεια βάρους, μειώνοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 ή καρδιαγγειακής νόσου. Η παλαιολιθική δίαιτα, πέρα από μια νέα τάση φαγητού, μπορεί να έχει μεγάλα οφέλη για την υγεία, ειδικά για τις υπέρβαρες γυναίκες. Αναφέρεται συχνά και ως δίαιτα της λίθινης εποχής ή δίαιτα των σπηλαίων, επειδή περιορίζει την κατανάλωση μόνο σε τροφές που έτρωγαν κατά την παλαιολιθική εποχή, δηλαδή άπαχα κρέατα και ψάρια, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και σπόρους που έβρισκαν οι κυνηγοί-συλλέκτες. Δεν περιλαμβάνει κανένα γαλακτοκομικό προϊόν, όσπρια ή δημητριακά επειδή θεωρούνται «σύγχρονα» τρόφιμα που οι άνθρωποι άρχισαν να τρώνε μετά την ανακάλυψη της καλλιέργειας. Επιπλέον, θα πρέπει γενικά να αποφεύγονται η εξευγενισμένη ζάχαρη, το αλάτι και τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Σύμφωνα με την κλινική Mayo, η ιδέα είναι να τρώμε όπως οι πρώτοι άνθρωποι, με βάση την υπόθεση ότι το ανθρώπινο σώμα δεν είναι γενετικά εξοπλισμένο για να ακολουθήσει μια σύγχρονη διατροφή με νέες γεωργικές πρακτικές. Αυτή η υπόθεση απορρέει από την πεποίθηση ότι η μετα-παλαιολιθική διατροφή θα μπορούσε να είναι ο λόγος που οι άνθρωποι υποφέρουν σήμερα από παθήσεις όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις.

Οι ερευνητές από το Umeå μοίρασαν 70 υπέρβαρες γυναίκες που είχαν περάσει την εμμηνόπαυση σε δύο ομάδες, μία από τις οποίες ακολούθησε τις συστάσεις της σκανδιναβικής διατροφής (οι οποίες επιτρέπουν φυτικά έλαια, γαλακτοκομικά, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως), ενώ η άλλη ακολούθησε την δίαιτα Paleo. Όλες οι γυναίκες είχαν δείκτη σωματικής μάζας υψηλότερο από 27, ήταν δηλαδή υπέρβαρες. Αν και οι δύο ομάδες γυναικών παρουσίασαν απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια των δύο ετών που κράτησε η μελέτη, όσες ακολούθησαν τη δίαιτα Paleo έχασαν κατά μέσο όρο 9 κιλά ενώ η άλλη ομάδα έχασε μόλις έξι κιλά. Επιπλέον, οι γυναίκες που έμειναν πιστές στην παλαιολιθική διατροφή έχασαν σημαντικό ποσοστό του ανθυγιεινού λίπους της κοιλιάς και μείωσαν επίσης τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 αλλά και των καρδιαγγειακών παθήσεων. "Παρά το γεγονός ότι δόθηκε στις γυναίκες η ελευθερία σε μια απεριόριστη πρόσληψη, η απώλεια βάρους ήταν σταθερή μετά από δύο χρόνια. Ένα πιο σημαντικό γεγονός από την απώλεια βάρους ήταν η εμφανής βελτίωση των επιπέδων λίπους στο αίμα και τα σημάδια της μειωμένης φλεγμονής », εξήγησε η συγγραφέας της έρευνας Caroline Blomquist.

Η ετυμηγορία για το εάν μια δίαιτα Paleo είναι τελικά η πιο αποτελεσματική, υγιεινή και ασφαλής λύση ή όχι, για πολλούς ειδικούς δεν μπορεί ακόμη να δοθεί και θα πρέπει να συνεχιστούν οι έρευνες. Όπως πάντα, όμως, συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού προχωρήσετε σε οποιοδήποτε πρόγραμμα απώλειας βάρους για να αποφασίσετε τι λειτουργεί καλύτερα για τη δική σας υγεία.

Φωτεινή Πουρνάρα
Πηγή: medfak.umu.se
Share on Google Plus

About Εύα Φράγκου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.