Τροφή για σκέψη: τροφοδοτείστε σωστά τον οργανισμό και τον εγκέφαλό σας για τις εξετάσεις





Πάντα ψάχνουμε για τρόπους που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στις εξετάσεις – είτε τελειοποιώντας το πλάνο μελέτης, είτε ζητώντας συμβουλές από τους καθηγητές και τους ειδικούς ή, απλά, ξυπνώντας μισή ώρα νωρίτερα για να προλάβουμε να κάνουμε μια επανάληψη. Ωστόσο, όπως προετοιμάζουμε το μυαλό μας τις εβδομάδες πριν από τις εξετάσεις, πρέπει επίσης να προετοιμάσουμε και το σώμα μας. Οι εξετάσεις είναι σαν ψυχολογικοί μαραθώνιοι, στους οποίους η αντοχή είναι κρίσιμη και αυτό που τρώμε και πίνουμε μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την απόδοσή μας.

Οι διατροφολόγοι υπογραμμίζουν τη σημασία της υιοθέτησης υγιεινών διατροφικών συνηθειών κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Το σωστό φαγητό μπορεί να ενεργοποιήσει τον οργανισμό, να βελτιώσει την ετοιμότητα αλλά και να μας «κρατήσει» όλες αυτές τις ατέλειωτες ώρες της μελέτης και των εξετάσεων. Αντίθετα, οι λανθασμένες διατροφικές επιλογές μας κάνουν να νοιώθουμε υποτονικά, μας προκαλούν εκνευρισμό και έχουμε το συναίσθημα ότι έχουν πραγματικά «καεί». Οι παρακάτω συμβουλές διατροφής θα σας βοηθήσουν να δώσετε στον οργανισμό σας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται την απαιτητική αυτή χρονική περίοδο ώστε να καταφέρετε μια όσο το δυνατό καλύτερη επίδοση.

Κάντε μερικές αλλαγές
Πρώτα θα πρέπει να προσδιορίσετε πού πρέπει να κάνετε αλλαγές στο τρόπο ζωής σας. Εάν δεν έχετε την απόλυτη διατροφική συνείδηση, κάποιες μικρές αλλαγές στη ρουτίνα σας, θα κάνουν όντως τη διαφορά:

Διαχειριστείτε το χρόνο σας.
Εξασφαλίστε λίγη ώρα στον καθαρό αέρα και γυμναστείτε. Θα έχετε σίγουρα μεγάλο όφελος και θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να δυναμώσετε τον οργανισμό σας.
Οργανώστε τα γεύματά σας ώστε να είναι ισορροπημένα και να σας προσφέρουν όλα τα απαραίτητα συστατικά.
Διατροφικές και άλλες συμβουλές
Όταν προγραμματίζετε τα γεύματά σας, πάρτε υπόψη σας τα διάφορα θρεπτικά συστατικά και τις ομάδες των τροφίμων που θα πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας τα οποία συνήθως δεν τρώτε.
Μειώστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ακολουθήστε μια δίαιτα που περιλαμβάνει άφθονα δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά και περιορίστε την πρόσληψη ζάχαρης. Τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά θα σας δώσουν τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεστε για να καταπολεμήσετε τις ασθένειες και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.
Βεβαιωθείτε ότι παίρνετε αρκετή βιταμίνη C καθημερινά. Μπορείτε να τη βρείτε σε πορτοκάλια και ακτινίδια και σε πολλά λαχανικά όπως στις πιπεριές, τον αρακά αλλά και στις πατάτες.
Αυξήστε την πρόσληψη σιδήρου. Ο σίδηρος καταπολεμά το αίσθημα της κούρασης, κάτι που είναι απαραίτητο κατά τη διάρκεια της μελέτης και των εξετάσεων. Η καλύτερη πηγή σιδήρου προέρχεται από το κρέας και το κοτόπουλο, ωστόσο χαμηλότερες ποσότητες μπορούν να βρεθούν σε φακές, ρεβίθια, φασόλια και στα σκούρα πράσινα, φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι.
Κόψτε ή περιορίστε την καφεΐνη. Μην βασίζεστε σε καφεϊνούχα και ζαχαρούχα ποτά για την ενίσχυση της ενέργειάς σας, αλλά κάντε το μέσω της σωστής διατροφής. Τρόφιμα-σύμμαχοι σε αυτή την προσπάθεια είναι όσα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες όπως τα αυγά και η γαλοπούλα, τα φρέσκα φρούτα (ιδίως μπανάνες) και λαχανικά όπως τα καρότα, οι πιπεριές, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σπανάκι, το μπρόκολο και τα σπαράγγια. Επιλέξτε επίσης ξηρούς καρπούς, σπόρους και καλούς υδατάνθρακες όπως η βρώμη. Μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό.
Το λίπος μπορεί να είναι καλό. Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε αρκετά απαραίτητα λιπαρά οξέα, καθώς αυτά θα βοηθήσουν στη βελτίωση της λειτουργίας και της μνήμης του εγκεφάλου. Τα απαραίτητα λιπαρά ωμέγα 3 και 6 μπορούν να βρεθούν σε τρόφιμα όπως είναι τα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλα και σκουμπρί) αλλά και στους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.
Αποφύγετε να μελετήσετε τη νύχτα πριν από τις εξετάσεις και απολαύστε έναν καλό ύπνο.
Δώστε στον εαυτό σας αρκετό χρόνο το πρωί της εξέτασης για να φάτε ένα σωστό πρωινό και αφήστε το σώμα σας να ξυπνήσει σωστά. Ο εγκέφαλός σας χρειάζεται την ενέργεια από τις τροφές για να λειτουργήσει αποτελεσματικά και πρέπει να διατηρήσετε την προσοχή σας στις εξετάσεις και όχι στην πείνα σας.
Αποφεύγετε τα γλυκά, ανθρακούχα ή εξαιρετικά καφεϊνούχα ποτά πριν την εξέταση και προτιμήστε το νερό καθώς αυτό θα σας βοηθήσει να μείνετε σε εγρήγορση.
Αποφύγετε τα τρόφιμα που «μπλοκάρουν» τον εγκέφαλο (μπισκότα, κέικ, muffins καθώς και το συνδυασμό πρωτεϊνών με πάρα πολλούς υδατάνθρακες).
Μην δοκιμάζετε νέα φαγητά όταν δεν γνωρίζετε πώς θα αντιδράσει ο οργανισμός σας σε αυτά.
Προσπαθήστε να παραμείνετε όσο το δυνατόν χαλαροί τις ώρες πριν την εξέταση. Ρίξτε απλά μια ματιά σε μερικές σημειώσεις, αλλά μην μελετήσετε.
Αν χρειαστεί, συμβουλευτείτε ένα γιατρό για να πάρετε συμπληρώματα βιταμινών.
Φωτεινή Πουρνάρα

Πηγή itrofi.gr
Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.