Μαθησιακές δυσκολίες ή τεμπελιά; Από την Φιλίτσα Παπανικολάου




Με τον όρο μαθησιακές δυσκολίες, εννοούμε την οποιαδήποτε δυσκολία μπορεί να έχει κάποιο παιδί που να το εμποδίζει στην σχολική του πορεία.

Μπορεί να είναι δυσκολία στην αριθμητική, στην γραφή, στον συντονισμό κινήσεων, στον οπτικοκινητικό συντονισμό, στην οπτικοακουστική ικανότητα.

Κάποτε αυτά τα παιδιά τα χαρακτήριζαν τεμπέλικα ή ότι δεν έπαιρναν τα γράμματα. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά, και όχι προσαρμοσμένο ανάλογα με τις ικανότητες, τις δυσκολίες ή ακόμη και τις δεξιότητες του κάθε παιδιού.
Το ότι ένα παιδί δεν μπορεί να ακολουθήσει ένα κοινό σύστημα εκμάθησης δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να μάθει. Απλά μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο.

Στην σημερινή εποχή υπάρχει επίσημη κρατική και ιδιωτική διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών, όπως επίσης πολλά εξατομικευμένα προγράμματα τα οποία μπορούν και βοηθάνε τους μαθητές να ακολουθήσουν το εκπαιδευτικό σύστημα, με διαφορετικό τρόπο.

Το περιβάλλον παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις δυσκολίες του παιδιού. Πρέπει να αποφεύγονται οι «ταμπέλες» τύπου, «το παιδί είναι αργό, δεν καταλαβαίνει, κλπ.». Οι γονείς πρέπει να είναι υποστηρικτικοί και να μην συγκρίνουν το παιδί τους με τα αδέρφια ή άλλα παιδιά.


Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης οποιασδήποτε μαθησιακής δυσκολίας είναι η ενημέρωση, η διάγνωση και η αποκατάσταση από κάποιον ειδικό.

Το καλοκαίρι ενδείκνυται για βοήθεια των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, ώστε να ξεκινήσουν την νέα σχολική χρονιά με γερές βάσεις και σιγουριά πως θα τα καταφέρουν.

Όταν ένα παιδί δείχνει σημάδια τεμπελιάς, καλό είναι να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο οποιασδήποτε δυσκολίας πριν το χαρακτηρίσουμε.

Share on Google Plus

About Μαρία Χριστοδούλου

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.