Jet lag μετά την πτήση; Να τι ακριβώς πρέπει να κάνεις για να το νικήσεις!


Τώρα που είναι καλοκαίρι, τα ταξίδια μας (aka διακοπές) εντός και εκτός Ελλάδας γίνονται όλο και πιο συχνά. Και αυτά δεν είναι απαραίτητο και σίγουρο, πως γίνονται μόνο με πλοίο. Μπορούν να γίνουν και με αεροπλάνο, ειδικά εάν έχεις αποφασίσει να μην πας σε κάποιο κοντινό νησί, αλλά σε κάποια ευρωπαϊκή πόλη (ή μη). Και ποιο είναι το πιο κοινό φαινόμενο, σε τέτοιου είδους ταξίδια με αεροπλάνο;

Μα φυσικά το jet lag. Αν μάλιστα οι ώρες που θα βρίσκεσαι μέσα στο αεροπλάνο είναι αρκετές, τότε να είσαι σίγουρη, πως δεν θα το γλιτώσεις και πολύ εύκολα. Υπάρχουν όμως κάποια πολύ εύκολα και απλά πράγματα που μπορείς να κάνεις, προκειμένου να το «νικήσεις».

- Πιες πολύ νερό
Εύκολο ε; Μπορεί να είναι και να ακούγεται προφανές, όμως το σώμα σου χρειάζεται πολύ νερό όταν βρίσκεσαι μέσα σε αεροπλάνο. Και όχι μόνο κατά την διάρκεια της πτήσης φυσικά. Σύμφωνα με ειδικούς πρέπει να πίνεις νερό πριν, κατά την διάρκεια και μετά το τέλος της πτήσης, εάν θέλεις να αποφύγεις το jet lag. Το κλειδί λοιπόν είναι το νερό, γιατί στην πραγματικότητα, το jet lag είναι αφυδάτωση από το ακανόνιστο πρόγραμμα διατροφής στα αεροπλάνα που η ατμόσφαιρα είναι ξηρή.

Γι’ αυτό πιες συνεχώς νερό κατά την διάρκεια της πτήσης και μόλις φτάσεις στον προορισμό σου πιες αμέσως, τουλάχιστον μισό λίτρο (νερό ε; σε περίπτωση που δεν κατάλαβες).

- Φόρεσε κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης
Εάν στα ρούχα που έχεις πακετάρει να πάρεις μαζί, έχεις βάλει και κάποια ζευγάρια κάλτσες, πρόσθεσε ένα ακόμη, από αυτές της διαβαθμισμένης συμπίεσης. Ακούγεται ανόητο, αλλά όταν κατά την διάρκεια πτήσης φοράς αυτές τις κάλτσες, βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος και εμποδίζουν τα πόδια σου από το να αισθανθούν βαριά και κουρασμένα, μόλις προσγειωθείς.

Μικρή συμβουλή: Πάρε μαζί σου δύο ζευγάρια για να φορέσεις ένα στην πτήση κι ένα μόλις προσγειωθείς προκειμένου να μην πρηστούν τα πόδια σου από την πολύωρη πτήση.

- Μπες στην ζώνη ώρας που ταξιδεύεις
Εάν προγραμματίζεις ένα ταξίδι, το οποίο περνά από διαφορετικές ζώνες ώρας, ξέρουμε πόσο δύσκολο μπορεί να αποβεί για τον ύπνο σου και την ψυχική σου κατάσταση. Ένας ειδικός όμως είχε μία απίστευτη ιδέα, η οποία πραγματικά μπορεί να βοηθήσει. Ακολούθησε την ζώνη ώρας στην οποία ταξιδεύεις. Τι εννοούμε; Το ρολόι στο κινητό σου, μπορεί να βοηθήσει αρκετά σε αυτό το κομμάτι. Εάν είναι νύχτα προσπάθησε να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς, εάν πάλι είναι μέρα, προσπάθησε να μείνεις ξύπνια. Αυτό θα σε βοηθήσει να εγκλιματιστείς και να γλιτώσεις κάπως από το jet lag, μόλις φτάσεις στον προορισμό σου.

queen.gr
Share on Google Plus

About Χριστινα Καραπετσανη

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.